BAB 9

360 40 2
                                    

Di dewan utama, para pegawai terus menundukkan kepala dan tidak berani membuat masalah, merasa sangat takut bahawa pergaduhan antara kedua-dua Gunung Long Yuan ini akan mendatangkan masalah kepada orang yang tidak bersalah.

Wajah Mu Xingchou kelihatan seperti dia memakan s***t; matanya yang sangat buruk dan keji tetap tidak bergerak ketika dia menatap wajah Yun Luo yang tidak tahu malu. Jika bukan karena fakta bahwa dia tidak mampu melawan orang tua itu dalam pertarungan fizikal, dia pasti sudah  memukulnya.

"Yun Luo tidakkah kamu tahu malu? Adakah seluruh keluarga anda tidak tahu malu? Cucu awak baik-baik saja di sana, berbanding cucu saya, yang kini tidak sedarkan diri. Dengan itu, Yang Mulia pasti tahu siapa sebenarnya yang bersalah. "

Yun Luo mengejek sambil berdiri; matanya yang kuat mendominasi seperti pedang tajam.

"Cucu saya selamat dan sihat sekarang berkat perlindungan yang dapat dilakukan oleh pengawal Keluarga Yun kami, atau kalau tidak, saya takut kehilangan cucu saya! Namun, walaupun cucu perempuan saya mungkin melarikan diri dari perkara ini, dia sangat trauma. Hari ini jika anda tidak memberi saya penjelasan, saya akan memerintahkan anak buah saya merosakan Manor  anda sehingga hancur ke tanah! "

Mu Xingchou marah hingga badannya menggeletar. Dia menarik nafas dalam-dalam untuk menahan amarahnya sejak beberapa saat yang lalu. Tidak lagi melirik lelaki tua itu, dia mengalihkan pandangannya kepada Gao Tu, maharaja.

"Yang Mulia, semoga Yang Mulia menjelaskan siapa yang benar atau salah."

Anak perempuannya sendiri adalah gundik kesayangan Baginda. Cucu perempuannya, Mu Wu Shang, dan Putera Mahkota juga saling jatuh cinta. Sekiranya bukan kerana gangguan Yun Luofeng, Wu Shuang sudah tentu menjadi isteri Putera Mahkota.

Namun, Wu Shuang pasti menjadi gundik putera berlaku cepat atau lambat! Bagaimana Yun Luofeng sampah itu sesuai untuk emenjadi 'Permaisuri Kerajaan'?

"Ini ..." Alis Gao Tu sedikit berkerut ketika dia melihat kedua pegawai itu saling menuduh satu sama lain. Pada akhirnya, dia menghela nafas ringan, "Perdana Menteri, Mu Manor memang salah dalam hal ini. Keluarga Yun bertindak mempertahankan diri. Biarkan Mu Shen pergi ke Keluarga Yun untuk meminta maaf. "

Bukan Gao Tu yang tidak mahu memihak Perdana Menteri Mu, tetapi Yun Luo telah meninggalkan rumahnya selama sepuluh tahun demi Long Yuan. Sekiranya dia terus memihak Perdana Menteri Mu pada saat ini, hati rakyat biasa akan menjadi marah kepadanya.

Bagaimanapun, tidak kira sama ada ibu bapa Yun Luofeng atau genius Keluarga Yun Yun Qing Ya, hasil akhirnya berlaku kerana dia bersikap berat sebelah terhadap Mu Manor! Dan Yun Luofeng ini adalah satu-satunya keturunan Keluarga Yun; jika sesuatu benar-benar berlaku, dia takut lelaki tua itu akan menjadi gila ketika itu.

"Tuanku!"

"Baiklah." Melihat Mu Xingchou ingin membuka mulutnya, Gao Tu melambaikan tangannya, menghentikan kata-katanya. Segera, dia memandang Yun Luo dengan martabat dan berkata, "Masalah ini selesai, Mu Shen mengganggu Yun Luofeng, dan pada akhirnya dia menerima pembalasan. Oleh itu, masalah pampasan ini tidak perlu, kerana Yun Luofeng tidak menerima sebarang kerosakan. Di masa depan, tidak ada yang dibenarkan untuk menyebut kejadian ini! "

Sudah jelas Mu Shen yang ingin memperkosa Yun Luofeng, tetapi dari mulut Gao Tu ia menjadi tindakan pelecehan.

Terdapat perbezaan ketara antara dua, sama sekali tidak mempunyai makna yang sama.

Mata Yun Luo memandang ke bawah, menyembunyikan sentuhan kekecewaan. Dia dengan terang-terangan berkata, "Oleh kerana Yang Mulia telah membuat keputusan, subjek ini akan patuh! Cuma subjek ini sekarang sudah lanjut usia, jadi subjek ini tidak dapat memimpin pasukan perang di masa hadapan. Token Perintah ini akan dikembalikan kepada Yang Mulia. "

Ghost Emperor Wild Wife: Dandy Eldest Miss (bahasa melayu)Where stories live. Discover now