Bab-36✓

1K 32 3
                                    

Bab 36

Tepat pukul lapan setengah, Tengku Adrian sudah sampai di kediaman Rania. Dia membunyikan hon beberapa kali.

Rania turun ke bawah apabila mendengar bunyi hon.

"Mama papa! Baby pergi dulu tau. Baby tak balik lagi dah. Hahahaha babai!" Usai bersalaman dengan orang tuanya dia berlari keluar. Mendapatkan Tengku Adrian. Sempat dia bergurau.

"Merepeklah budak ni!" Marah Zhafran yang mendengar gurauan Rania. Dari petang tadi dia rasa tak sedap hati.

"Ma.. Zhaf rasa tak sedap hatilah." Adunya. Dada diurut-urut perlahan. Beristighfar dalam hati.

"Ish kamu ni. Kenapa tak sedap hati pulak. Dah jangan fikir apa-apa doakan semuanya baik-baik saja." Datin Sri Anida turut merasakan perkara yang sama. Dia lagilah sejak beberapa hari yang lalu lagi dia dah merasakan debaran yang pelik didadanya. Tapi dia tak tahu apakah petanda semua ini. Dia memanjatkan doa kepada ALLAH agar menyelamatkan ahli keluarganya dari apa-apa yang berlaku.

*******

"So kau nak pergi mana Sweetheart?"
Tengku Adrian bertanya. Pandangan difokuskan keatas jalan raya.

"Aku nak pergi ke hati kau. Boleh tak?" Sengihan melebar dibibir. Mata mencuri pandang wajah kacak milik Tengku Adrian. Handsomenye kau hari ni, Ryan!

Liur ditelan terasa berpasir. Alahai.. Time ni lah kau nak buat aku tak tentu arah Mia. "Hati aku sentiasa terbuka untuk kau. Masuklah tak ada password pun." Tengku Adrian memandang Rania beberapa kali. Tak ada nak sekilas-sekilas bagai. Tak puas menatap wajah indah kau tu Mia!

"La.. Pahal kecik sangat hati kau ni? Agak tak boleh nak kecil lagi ke? Susahlah aku nak berenang-renang kat dalam tu!"

"Dah cukup luaslah tu. Agak kau nak berenang ke? Bukan nak duduk baik-baik kat dalam tu?"

Terhambur gelakan dari bibir mereka. Dah lama tak bergurau senda seperti ini.

Rania memandang wajah Tengku Adrian. Melakar setiap inci wajah itu kedalam ingatannya. Entah kenapa hatinya sering mengatakan kalau bukan hari ini mungkin tiada hari lain. Dia rasa sesuatu. Perasaan kurang enak merajai hatinya. Rentak jantung sudah lari temponya.

"Ehem.. Puas dah tengok muka aku. Ambil gambar je senang. Tahan lama." tegur lelaki itu. Matanya tidak lekang dari memandang hadapan. Ada senyuman sinis tersungging di bibirnya.

Rania tersedar. Memerah wajahnya bila tertangkap dengan empunya wajah yang ditatapi. Dia menggigit bibir. Mana aku nak sorok muka ni... Malunya!

"Err.. Emm.. Aku laparlah. Jom kita pergi makan dekat Texas Chicken nak tak?" sengaja gadis itu mengubah topik. Menggaru kepalanya yang tidak gatal.

Perut digosok perlahan. "Kau nak dengar tak dia berkeroncong." Sambungnya. Dia ulang ayat yang lelaki itu pernah katakan padanya dulu. Sengihan melebar di bibir.

Terhambur gelakan dari bibir sensual milik Tengku Adrian. Dia tahu ayat tu.

"Anything for you sweetheart.. Aku pun nak melepaskan rindu dekat kau ni." Mata dikenyit gatal. Keningnya sudah menari ronggeng. Rania tepuk dahi bila Tengku Adrian dah masuk mood gatal merenyam dia tu.

Usai mengisi perut, mereka berdua bersiar-siar di sekitar bandar. Waktu malam begini memang ramai warga kota keluar bersiar-siar. Melepaskan penat seharian bekerja. Waktu malam beginilah mereka menghabiskan masa bersama keluarga dan orang tersayang.

Mereka memilih untuk duduk bersembang di sebuah taman. Ada lampu yang bersinar terang. Menyuluh mereka. Ada kedai serbaneka berdekatan dengan tempat yang diduduki mereka berdua. Tidak ramai yang berada di situ. Ada lampu yang bersinar terang.

Serpihan Kenangan Kita!Where stories live. Discover now