15. Tikam jangan tak tikam!

3.2K 352 14
                                    

Lepas setengah jam tak ada berita dari Dawson, Ashton dan Fabian ambil keputusan untuk masuk ke dalam hutan bersama-sama.

Mereka berdua yang sudah terbiasa dengan game ini sikit pun tidak tunjuk sebarang reaksi gusar mahupun gelabah mereka.

Hanya risau memikirkan akan nasib Dawson memandangkan rakan mereka tidak pernah lewat macam ni. Biasanya Dawson berjaya je keluar masuk hutan dengan hasil 'buruan' masing-masing.

Tapi kali ni kes mereka lain. 'Buruan' mereka ini bukan seseorang yang mereka patut pandang remeh.

"Kau percaya ke yang Hailey tu adalah bekas pesakit dari hospital mental?" tanya Ashton sambil lirik dengan awas ke sekelilingnya.

"Kenapa kalau betul dia tu pesakit mental?Kau ada masalah ke nak uruskan dia?Betina tu hanya budak hingusan je...nak banding kita berempat, dia tu serupa macam secebis daging yang dah tamat tempoh." ujar Fabian dengan sinis.

Mata Ashton ternampak kelibat berjalan melepasi pokok di depan mereka.

Hairan dengan apa yang di lihat, Ashton cepat-cepat acukan torch light ke arah itu. "Sebab dia pesakit mental la kita kena berjaga-jaga lebih.." ujarnya sambil kecilkan mata nak tengok apa yang ada di belakang pokok di depannya. Sekali tu dia nampak kaki dan tangan terkeluar dari tepi batang pokok tu.

"Sh*t!Siapa tu!Kasut tu bukan Dawson punya ke?"tanya Fabian yang turut lihat ke arah yang sama lepas Ashton suluh.

Terkejut dengan hal itu, Ashton cepat-cepat larikan diri ke arah pokok itu hendak dapatkan rakannya.

Fabian dekat belakang perasan sesuatu yang lain. Di depan arah dimana Ashton sedang berlari Fabian boleh lihat ada tali lutsinar terikat dari satu pokok ke pokok yang lain. Teringat yang mereka ada letakkan jerangkap samar dekat sekitar hutan itu dengan lekas Fabian melaung.

"Ashton hati-hati!"laung Fabian yang terlambat sebab masa Ashton dengar Ashton sudah pun terlanggar tali tu lantas jatuh tersungkur ke atas tanah sebelum jaring yang ada dekat atas jatuh menimpa ke atas Ashton.

"Argh!!"teriak Ashton sebab terkejut setelah terperangkap.

Fabian turut gerak hendak dapatkan Ashton tanpa berlengah. Sampai saja di tempat dimana jaring yang memerangkap Ashton, dia melutut dekat situ.

"Berikan aku pisau kau.." minta Fabian dengan cemas.

Tanpa berfikir panjang Ashton serahkan pisau belatinya yang dipegangnya ke Fabian.

Jaring bertali itu pun di potong dengan Fabian menggunakan pisau tersebut dengan lekas.

"Apa yang berlaku?Kenapa aku pulak yang terperangkap ni?"soal Ashton pada Fabian.

"Hailey gunakan Dawson sebagai umpan sebab dia tahu ada perangkap dekat sini.."jelas Fabian. Dia dah agak dari awal yang Hailey bukanlah sebarangan orang. Mereka pandang rendah pada perempuan tu.

"Apa maksud kau? Umpan?"tanya Ashton yang cuba bebaskan diri dari jaring tu.

Pada masa Fabian bergelut hendak putuskan tali jaring di situ, satu kelibat muncul dari belakangnya. Ashton perasan terlebih dahulu, Dengan lantang, dia bertempik.

"Fabian...belakang kau!"beritahu Ashton dengan cemas.

Menggunakan skill berlawan dia, Fabian dengan cekap berguling ke tepi lalu hunus pisau belati yang di pegangnya tepat ke orang di belakang dia.

SRAPP!

Terbutang luas mata Fabian lepas sedar siapa yang dia telah tikam ketika itu. Perlahan-lahan tubuh Kiran jatuh ke belakang dengan tangan berada di perutnya yang di tikam oleh Fabian sebentar tadi.

29. Hell SchoolWhere stories live. Discover now