39. Possesive Gesture

2.9K 347 32
                                    

Kagum dengan penampilan empat orang itu, dia pandang tak berkedip sejak tadi. Tak sangka ya, boleh tahan jugak mereka sebenarnya. Kan bagus kalau dari awal lagi mereka berpakaian tertib seperti ini. Tak adalah dia takutkan mereka macam apa dekat dalam hutan hari tu.

"What we got here?"tegur Hailey sewaktu mendaki tangga mendekati mereka di atas puncak tangga.

Tersengih sendiri macam kerang busuk, empat lelaki yang segak mengenakan uniform lengkap itu berdiri dekat atas tangga dengan setia sehingga la Hailey berdiri di depan mereka.

"Wah...handsome rupanya penyangak-penyangak ni. Kan elok kalau dari dulu lagi kau orang jadi Budak baik. Guarantee semua ni tak terjadi...hahahaha...so kau orang dengar cakap aku"dengan kuat Hailey tepuk tepi lengan setiap seorang di situ.

Kiran berdengus kecil. "Siapa kau panggil penyangak hah?"

"Sekarang kita orang dah buat apa kau nak...janji tu ditepati ya."pesan Dawson sambil gerakkan jari satu beri amaran pada Hailey seperti ibu memarahi anaknya.

"Alah...kau ni mood spoiler la..tahu la aku. Aku ingat la. Tapi selagi akademi ni tak cantik dan beli di hias kemas. selagi tu aku akan ganggu kau orang...okay.."ujar Hailey sambil menari-narikan keningnya kepada mereka.

Ashton buat muka hendak maki hamun. Kecik besar dia perhatikan perempuan di depannya. "Bukan ini yang kau cakap dengan kita orang...."

Hailey ketawa. Dia pandang mereka berempat Bersama senyuman lebar di bibir. "Kau orang tahu...kau orang ni tak jahat sebenarnya. Okay?Ianya hanya kau orang membesar dekat situasi yang tak sepatutnya membesar sebagai Budak-Budak. Sebab itu kau orang end up jadi setan pada awalnya. Tapi kalau kau orang jumpa orang yang betul dan berada di jalan yang sepatutnya, conform sekarang ni kau orang adalah pelajar cemerlang dalam akademi ni...terutama sekali kau Kiran...otak tu dah geliga tapi asap tebal dari rokok yang kau consume tu buatkan otak kau rabun tak Nampak jalan. "beritahu dia. "Tak terlambat nak berubah. Kalau kau orang study mulai sekarang"

Keempat-empat lelaki di situ pandang Hailey tanpa berkata apa-apa. Terasa dengan apa yang di sampaikan oleh gadis itu. Memang tiada salahnya pun apa yang dikatakan Hailey. Sebab memang betul. Mereka berempat hidup di tempat yang salah dan di waktu yang salah. Kiran yang dikelillingi dengan penjenayah. Fabian dengan keluarga yang porak peranda. Dawson berasal dari tempat pelacuran dan perjudian serta Ashton anak Yatim yang dikutip oleh gangster untuk di jadikan sebagai anak buah.

Ketika itu la muncul Farzin. Dia turut mendaki anak tangga yang sama sebab nak naik tingkat atas. Sekali tu bertembung dengan Hailey dekat situ Bersama dengan F4 pada masa yang sama. Berdiri sekejap Farzin bila Nampak Hailey sedang berdiri menghadap mereka berempat yang masing-masing letak tangan dekat depan perut macam hormat akan Hailey di situ.

"Kau dah habis ke?"tanya Farzin tiba-tiba.

Hailey tersentak. Dia palingkan kepala serta merta.

Sementara empat orang itu turunkan tangan mereka ke sisi cepat-cepat sebaik dengan teguran itu.

"Kenapa?"tanya Hailey.

Farzin dekati Hailey lantas rangkul bahu itu tunjuk gesture possessive kepada empat lelaki di situ. "Ada yang aku nak cakapkan dengan kau..."kata dia sambil lirik akan empat orang di situ. Beri amaran dan beritahu mereka Hailey...adalah off limit. So mereka patut back off sementara dia beri amaran cara baik.

Bila tangan Farzin naik ke bahu Hailey, keempat-empat pasang mata di situ pandang dengan serentak. Masing-masing tunjuk reaksi tak senang. terutama sekali Kiran yang tanpa sedar mengepal penumbuk di kedua-dua belah tangan.

"Okay la...sampai sini je. Jumpa lagi nanti ya..Jerkface...Si Handsome perasan bagus..dan kau orang dua spongebob.."pamit Hailey sambil pegang dua jari Farzin yang berada di bahunya ketika itu.

Sambil memberi jelingan mata tak suka ke mereka, Farzin gerakkan Hailey ke kanan koridor dan jalan meninggalkan kumpulan itu.

"Sejak bila Farzin rapat dengan Hailey?"tanya Ashton sewaktu perhatikan langkah dua orang itu.

"Soalnya bukan sejak bila...tapi macam mana dia orang berdua saling berkenalan?"sampuk Dawson.

Kiran hanya mendiamkanj diri mengetap gigi sebelum berpaling pergi dari situ ke arah bertentangan.

Sementara Fabian hanya buat muka dan mengekori langkah Kiran kemudiannya.

29. Hell SchoolWhere stories live. Discover now