BAB 16 💛

17.4K 795 49
                                    

Tengku Irfansyah POV

Pintu kereta dibuka, lalu aku melangkah masuk kedalam rumahku. Bukan rumah my parents but rumah sendiri.

"Boss." sapa salah seorang dari anak buahku yang sedang berdiri dihadapan rumahku. Aku hanya mengganguk, tiada segaris senyuman pun pada bibirku. Itu memang sudah biasa.

Setelah berada didalam rumah, bilik tidur ditujui, baru beberapa anaktangga aku melangkah, ku dengar pembantu rumah menegurku.

"Tuan baru sampai? Saya dah masakkan makan malam untuk Tuan. Nak saya hidangkan sekarang ke?" tanya pembantu rumahku atau dikenali sebagai Makcik Kiah. Mata diahlikan memandang wajahnya.

"Tak apa, saya dah kenyang. Mak Kiah simpan je lauk tu dalam peti sejuk atau suruh anakbuah saya makan," jawabku dingin lalu meneruskan langkah kearah bilik tidurnya.

Pintu ditutup dengan kasar, sungguh aku stress memikirkan keselamatan Putri. Sebenarnya, aku sudah jatuh sayang dan cinta kepada gadis itu, tapi aku ego untuk tunjukkan.

Aku takut untuk kehilangalan gadis tersebut, seperti aku kehilangan seseorang yang sangat aku sayangi. Tetapi, disebabkan lelaki bernama Micheal, aku telah kehilangan orang tersebut selama-lamanya. Tanganku dibentuk penumbuk dengan wajah yang tegang.

"Micheal, Micheal, kalau kau rasa kau boleh bunuh Putri, kau silap bitch! Aku akan pastikan kau mati dulu. Aku takkan benarkan kau bunuh orang yang aku sayang lagi, cukuplah dulu kau buat begitu, sekarang aku takkan benarkan." kataku lalu tersenyum sinis sebelum airmataku setitik demi setitik gugur. Sungguh aku rindukan orang yang telah dibunuh oleh lelaki sial itu.

'Angah, along rindu angah.' desis hatiku. Aku melangkah kebilik air untuk membersikan diri. 15 minit berlalu, aku keluar dengan memakai seluar sahaja. Telefon dicapai dan mencari anak Iskandar.

-Bro, esok datang office aku, bawa sekali Raziq dan Daniel, ada benda pening aku nak beritahu- Irfan.

Send

Tidak menunggu balasan dari Iskandar, aku terus menutup kembali telefon lalu mata dipejamkan. Aku mahu tidur, sungguh aku stress memikirkan masalah tersebut.












"Wei, asal Syah nak jumpa kita ni? Apa hal penting sangat tu aduh!" ujar Daniel kepada rakannya. Mereka telah tiba dihadapan syarikat milik Irfan.

"Mulut tu boleh diam tak! Macam makcik bawang je aku tengok kau ni." kata Raziq. Geram dengan mulut Daniel yang tadi duk popek-popek, nak je aku jahit mulut tu.

Iskandar hanya menggelengkan kepalanya melihat perangai dua rakannya itu. Kalau tak berperang mulut, tak sah dua ekor beruk ni.

"Dah, diam! Jom, masuk. Irfan dah tunggu kita lama dah tu." sampuk Iskandar sebelum masuk ke dalam bangunan tersebut. Mereka berdua tidak banyak cakap, hanya mengikuti sahaja langkah Iskandar dari belakang.

Seperti biasa, gadis-gadis yang bekerja disitu akan memandang kearah mereka. Biasalah, lelaki hensem, siapa je taknak tengok kan HAHAHAHA, tapi tengok jelah.

Raziq sudah mula dengan gaya gediknya. Dia tersenyum dan matanya dikenyitkan kearah gadis-gadis tersebut. Mereka apa lagi, menjerit teruja bila lelaki hensem membalas senyuman mereka.

Daniel dan Iskandar hanya mempamerkan wajah dingin, walaupun begitu wajah mereka tetap kelihatan kacak, tapi tulah perangai dingin je, tak macam Raziq macam ulat bulu.

Pintu bilik Irfan ditolak oleh mereka bertiga dan masuk kedalam bilik itu. Dapat dilihat susuk tubuh Irfan yang sedang termenung memandang luar tingkap. Mereka menuju kearah sofa dan punggung direbahkan sebelum menegur Irfan.

𝐓𝐇𝐀𝐓 𝐋𝐈𝐓𝐓𝐋𝐄 𝐌𝐀𝐅𝐈𝐀 𝐆𝐈𝐑𝐋 𝐈𝐒 𝐌𝐈𝐍𝐄Where stories live. Discover now