BAB 37 💛

14.2K 620 4
                                    

Italy

Tepat pukul 12 tengah hari mereka telah tiba di italy menggunakan Pj, mereka bergerak ke tempat parking kereta kerana salah seorang pekerja mereka sedang menunggu mereka.

Mereka yang lengkap berpakaian serba hitam itu menggunakan kaca mata bewarna hitam menambahkan lagi kekacakan pada wajah mereka. Banyak gadis yang berada disitu memandang kearah mereka, biasalah orang hensem kot!

"Benvenuto, signore."(Welcome sir)
sapa seorang dari pekerja mereka yang berada di itali. Mereka hanya mengganguk sahaja dan wajah mereka juga serius, tiada secalit pun senyuman pada bibir mereka.

Pintu kereta dibuka, Irfan dan Iskandar memasuki kereta tersebut manakala Daniel dan Raziq pula menaiki kereta lain yang telah disediakan oleh mereka apabila mereka telah tiba disitu.

Perjalanan kerumah mereka yang berada di italy mengambil masa selama 3 jam, waktu yang cukup lama. Iskandar dan Irfan sibuk dengan telefon bimbit mereka masing-masing.

Akhirnya, mereka telah tiba di destinasi mereka, mewah dan semua yang ada disitu terjaga dan bersih kerana rumah tersebut  tidak kosong malah ada lebih 40 orang pembantu rumah dan lebih 100 bodygruand  yang mengawal keselamatan rumah tersebut, selebihnya berada di markas mereka.

Pintu kereta dibuka lalu mereka keluar dari perur kereta, semua pekerja sudah mula beratur untuk menyambut kedatangan mereka.

"Benvenuto, signore."

"Benvenuto, signore."

"Benvenuto, signore"

Sapa para pekerja dengan senyuman namun hanya pembantu rumah sahaja yang memberikan senyuman tetapi tidak bagi bodygruad mereka yang hanya mempamerkan wajah yang serius sama seperti ketua mereka.

Mereka berempat tidak mengganguk mahupun senyum, sebaliknya mereka hanya  membiarkan sahaja sapaan tersebut berlalu dibawa angin, mereka masuk kedalam rumah dan pergi ke bilik masing-masing.

Rumah itu sangat besar dan mempunyai bilik lebih 200, memang rumah itu sudah menjadi seperti istana, kerana disitulah rumah mereka, manakala bahagian bawah tanah pula ialah markas mereka yang mempunyai ramai anakbuah disana.

Mereka merehatkan diri mereka kerana selepas ini  Irfan akan mengadakan mensyuarat untuk merancang menyerang kediaman Joez dengan anakbuahnya.

Mereka harus bijak merancang, supaya tiada seorang pun dari kumpulan mereka tercedera mahupun mati.

Keadaan rumah itu seperti biasa sunyi sepi, kerana kesemua pekerjanya sudah kembali melakukan tugas mereka.

Anak buah mereka sudah diberitahu bahawa ketua mereka akan datang ke italy untuk menyelamatkan adik kepada ketua kedua mereka iaitu Iskandar sekaligus menangkap musuh lama mereka iaitu Hakim.


Tengku Irfansyah POV

Aku melangkah ke bilikku, Daniel, Raziq dan Iskandar juga sudah masuk ke dalam bilik mereka, aku membuka butang kemejaku satu persatu lalu baju tersebut dimasukkan kedalam bakul.

Bilik air ditujui, aku membersihkan diri kerana badan sudah melekit. Setelah selesai membersihkan diri, aku keluar dengan hanya menggunakan tuala berparas pinggang, baju biasa diambil dan disarungkan ke badan.

Setelah itu katil ditujui,  lalu badan direbahkan pada atas katil, terasa lenguh badanku kerana perjalanan Malaysia ke Italy mengambil masa yang cukup lama, ditambah pula dengan perjalanan kerumahku, sungguh memenatkan.

Fikiranku melayang memikirkan little girlku, bila mengingati semua ucapan dari Daniel menimbulkan kemarahan, rahang diketap kuat.

"Arghh!"

Nafasku turun naik, aku takkan sesekali maafkan orang yang sudah menyakiti little girl aku, walaupun gadis itu sewel dan lurus bendul tapi aku sudah sudah jatuh cinta pada gadis tersebut.

Selama kehilangannya, hidupku berasa kosong dan sejak itu aku menyedari yang aku sudah benar-benar mencintai gadis tersebut dan ingin melindunginya.

"Little girl, jangan risau sayang, kami akan selamatkan kau dari bulshit tu, disebabkan mereka, kau merana dan disebabkan mereka jugalah kau jauh dari kami semua, i'll make sure they get paid."

Ujarku lalu tergelak kecil apabila mengingati rancanganku yang akan dilakukan tepat pada waktu tengah malam.

Dia tidak mahu tunggu pada hari esok begitu juga dengan yang lain, mereka tidak akan biarkan little girl mereka menunggu mereka lama, walaupun mereka baru sahaja sampai.

Telefon bimbit dicapai lalu nombor Raziq didaik dan talian disambungkan.

"Aku nak kau kumpulkan semua budak-budak sekarang, kita akan mulakan misi kita tepat pada waktu tengah malam."

Belum sempat Raziq membalasnya, aku sudah mematikan panggilan tersebut dan melangkah keluar untuk membincangkan misi kamu untuk menyelamatkan Putri Qhaisara.

𝐓𝐇𝐀𝐓 𝐋𝐈𝐓𝐓𝐋𝐄 𝐌𝐀𝐅𝐈𝐀 𝐆𝐈𝐑𝐋 𝐈𝐒 𝐌𝐈𝐍𝐄Where stories live. Discover now