BAB 43 💛

15.3K 700 13
                                    

Hari itu, Irfan dan Putri akan berpindah kerumah mereka, kerana menginginkan privasi. Setelah mengambil masa selama 2jam, akhirnya mereka telah tiba dirumah tersebut.

Mereka keluar dari perut kereta, ramai lelaki yang berbadan sado dan berwajah bengis menjaga pada setiap bahagia.

Irfan menggengam erat tangan Isterinya yang kelihatan takut masuk kedalam rumah.

"Sayang, pergi masuk bilik dulu tau. Pergi dekat lif dan guna itu untuk naik, jangan guna tangga nanti sayang penat. Lepastu, sayang belok kiri dan sayang akan jumpa bilik kita," terang Irfan kepada isterinya lalu mengucup dahinya.

Putri akur dengan arahan suaminya, dia pun menaiki lif untuk pergi ke tingkat 3. Sampai sahaja ditingkat 3, dia keluar dan belok kiri seperti yang dikatakan oleh suaminya.

Sampai sahaja dibilik, dia terus membuka pintu, ternganga mulutnya melihat bilik tersebut, sangat besar, luas dan mewah dengan katil yang bersaiz king.

Putri berlari anak menuju ke katil lalu melompat-lompat diatas katil tersebut. Selepas itu, dia membaringkan tubuhbya sambil tersenyum, tidak sampai berapa minit dia sudah terlelap.




Irfan yang baru sahaja habis berbincang dengan rakan-rakannya mengenai rancangan musuh mereka yang ingin menculik isterinya, terus menuju ke bilik mereka.

Pintu dibuka, keadaan bilik itu sangat gelap, lalu dia pun menghidupkan suis lampu. Irfan tersenyum melihat isterinya yang sedang tidur lena diatas katil.

Kaki melangkah kearahnya, dia duduk ditepi katil sambil merenung wajah isterinya. Tidak dia sangka, gadis sewel yang dulu selalu membuatnya marah kini sudah menjadi isterinya yang sah.

Dia mengambil tuala dan masuk kedalam bilik air, setelah 10 minit membersihkan diri, dia mendekati kembali isterinya dan mengejutkannya untuk pergi membersihkan diri dulu sebelum tidur.

"Sayang, hey bangun!" kejutnya kepada isterinya, Putri menggeliat kecil sebelum bangun.

"Em, abang syah nak apa? Putri ngantuk tau." katanya mamai, Irfan tersenyum melihatnya, comel!

"Sayang pergilah mandi dulu, lepastu baru sambung tidur okey?" kata Irfan kepadanya. Putri terpaksa akur dengan arahannya dengan keadaan yang mamai dia mengambil tuala dan masuk kedalam bilik air, namun sempat Irfan mendengar bebelannya.

"Ish, kacau je orang tidur! Tak boleh ke kalau mandi esok, geramlah!"

Irfan tergelak kecil lalu menggelengkan kepalanya. Haih budak ni, membebel pula, tapi sikap Putri yang inilah yang membuatkan mereka menyayangi gadis tersebut.

Dia mecapai telefon dan membuka gruop mafia, semua rakan-rakan kongsinya memuji dan mengucapkan tahniah kepada mereka. Ramai sangat yang puji isterinya cantik dan sesuai dengan dirinya.

Irfan tersenyum bangga membacanya, mestilah cantik, tengoklah isteri siapa, isteri kepada Tengku Irfansyah okey!

Putri keluar dari bilik air yang sudah berpakaian tidur, terus sahaja menuju ke katil dan merebahkan dirinya, Irfan tersenyum sahaja.

"Sayangggg." meleret sahaja suaranya memanggil Putri. Putri sudah geram dengan sikap Irfan. Ish! orang dah mandi kan, nak apa lagi, arghhh!

"Abang Syah nak apa lagi? Putri dah mandi ni kan. Jadi, janganlah kacau Putri." katanya lalu duduk sambil tangan disilangkan didada , Irfan tetap tersenyum sahaja.

"Sayang lupa tau nak beri abang hadiah, Now sayang mesti kiss me." Arahnya kepada isterinya, Putri mengerutkan keningnya.

"Abang Syah, Putri takde kissmi tau. Kalau abang nak kissmi tu, abang syah boleh beli esok, bukannya minta dekat Putri," balas Putri kepadanya. Irfan sudah menepuk dahinya, alahai aku suruh dia cium aku, tapi dia boleh pula fikir aku nak makan kissmi what the hell!

"Bukan itu maksud abang sayang oi , maksud abang yang macam --------" sengaja dia menggantungkan ayatnya, Putri semakin bingung.

"Yang macam?" tanya Putri , Irfan mendekatkan wajahnya dan dua menundukkan sedikit wajahnya lalu bibir Putri dicium dengan lembut, Putri terkejut dengan apa yang dilakukan oleh Irfan.

Otaknya tidak dapat berfungsi dengan baik, dia hanya membiarkan sahaja suaminya yang menciumnya, ciuman dilepaskan oleh Irfan lalu dia tersenyum sinis sambil menjilat bibirnya.

"Bibir sayang manis." katanya sambil tersenyum miang, Putri sudah malu dan wajahnya juga sudah blushing. Irfan tergelak melihat perubahan wajah isterinya.

"Sayang blushing eh? Alololo." kata Irfan lalu mencubit pipinya.

"Aww! Apa ni cubit pipi orang, sakit tahu tak!" kata Putri lalu menggosok pipinya dengan wajah yang cemberut, Irfan tersenyum sahaja, entah kenapa setiap kali dia bersama gadis itu, dia mudah nak senyum.

Dan sekali lagi bibir Putri diragutnya. Irfan tersenyum disebalik sebelum dan meleraikan ciuman itu dan menarik tubuh isterinya kedalam pelukannya.

"Now sayang tidur, goodnight my little girl." ujarnya lalu mencium ubun-ubun isterinya lalu mata dipejamkan, Putri tersenyum lalu dia pun turut memejamkan matanya dan tidur dalam dakapan suaminya.

𝐓𝐇𝐀𝐓 𝐋𝐈𝐓𝐓𝐋𝐄 𝐌𝐀𝐅𝐈𝐀 𝐆𝐈𝐑𝐋 𝐈𝐒 𝐌𝐈𝐍𝐄Where stories live. Discover now