BAB 24 💛

14.9K 655 2
                                    

Keadaan dalam bilik itu sangat gelap, dia lihat nelihat sekeliling, tiada orang dan hanya adalah dirinya sahaja. Dia melihat tangannya digari dan kakinya juga diikat dengan kuat sehingga meninggalkan kesan lebam.

Sudah seminggu dia dikurung, seminggu jugalah dia tidak diberi makan mahupun minum dan dia tidak pernah melihat walau seorang pun masuk kedalam bilik tersebut. Dia tidak tahu apa motif penculik itu terhadapnya.

Dia cuba untuk membuka ikatan kakinya, tetapi itu hanya akan menambahkan lagi sakit pada bahagian kakinya, jadi dia berhenti kerana berputus asa, dahlah waktu itu dia lapar dan haus.

Pintu bilik dibuka, untuk pertama kalinya dia melihat susuk tubuh seseorang masuk kedalam bilik tersebut, tetapi dia tidak dapat melihat wajahnya kerana keadaan bilik itu sangat gelap.

Bunyi tapak kasut jelas kedengaran di gegandang telinganya, semakin lama, semakin hampir dan berhenti semeter darinya.

"Dah bangun? Masa rehat kau cukup tak?" soal lelaki itu kepadanya, kedengaran lelaki itu tergelak sendiri, gila!.

"Tak apa, kalau tak cukup pun tak boleh tambah dah tau. Sebab seminggu tu tempoh waktu yang panjang, lagipun badan kau sihat je kan, so hari ni kita akan main 'game'. " sinis lelaki itu berkata, pintu bilik itu dibuka dan sekaligus lampu dihidupkan. Alangkah terkejutnya dia melihat manusia yang berada dihadapan itu.

"Tengku Irfansyah." katanya perlahan tetapi jelas didengari oleh Irfan. Dia tersenyum sinis memandang kearahnya manakala Daniel, Raziq dan Iskandar turut berada disitu melemparkan senyuman penuh makna.

"Baguslah kalau kau ingat aku, tak perlu aku nak kenalkan dekat kau," balas Irfan lalu mengundur beberapa langkah kebelakang, lelaki tersebut memandang Irfan dengan perasaan marah.

"Kau nak apa dari aku sial! Kenapa kau culik aku huh?" tengkingnya kepada Irfan, Irfan hanya beriak biasa sahaja dan wajahnya pun tenang je ketika itu. Rakannya yang lain hanya membiarkan sahaja dia melakukan kerjanya, mereka akan melakukan kerja bila mendapat arahan darinya sahaja.

"Apa aku nak dari kau?" kata Irfan lalu tangannya diletakkan didagu, alah-alah berfikir, apa yang dia mahukan dari lelaki tersebut.

"Aku nak nyawa kau boleh? Tapi, kalau tak boleh pun aku tetap akan buat bitch!" sinis Irfan berkata bersama senyuman sengetnya.

"What! Aku ada buat salah dengan kau ke sial! Aku tak kacau pun hidup kaulah sial!" tengking lelaki itu kepadanya, rahang diketap kuat bersama nafasnya yang turun naik. Irfan yang mendengar terus tergelak kecil.

"Kenapa kau dah hilang ingatan ke? Memang kau tak kacau hidup aku pun, tapi kau kacau hidup adik aku setan!" suaranya naik seoktaf, matanya berubah menjadi gelap, wajahnya pun sudah berubah menjadi bengis. Anak buahnya yang melihat sudah gerun kecuali rakan-rakannya sahaja yang beriak biasa.

"Disebabkan kau berani sentuh aku, sampai adik aku bunuh diri dan sekarang dia terlantar dekat hospital dalam keadaan koma. Ini semua sebab kau setan!" tengkingnya lalu menumbuk wajah, perut lelaki itu berkali-kali tanpa henti.

Lelaki tersebut sudah terbatuk darah, Irfan menghentikan perbuatannya daripada menumbuk lelaki itu. Baginya menumbuk sahaja tidak cukup, dia nak lebih dari itu. Dia mendekati alatan penyeksaan, dia mengambil kapak dan menuju semula kearah lelaki itu.

"Kau tahu tak, adik aku tu benda yang paling berharga dalam hidup aku, tapi disebabkan kau, dia jadi tidak waras dan bunuh diri, nasib je tak dia mati. Tapi, aku tetap tidak dapat terima dan aku akan pastikan kau menyesal sebab sentuh adik aku." ujar Irfan dengan senyuman jahat dibibirnya. Kapak diangkat dan memotong kedua tangannya.

Pak!

Pak!

"Arghh!"

Kedua tangannya sudah terputus, darah yang pekat itu mengalir dengan banyak, Irfan tersenyum puas.

"Sebab tangan itulah yang sentuh adik aku, jadi sebab tu aku potong sebab tangan kau tu kotor dan adik aku pula suci. Tapi, disebabkan tangan itu, adik aku hampir kehilangan kesuciannya sial!" tengkingnya lagi lalu pisau rambo diambil, dia menoreh wajah lelaki itu dengan dalam sehingga menampakkan daging wajahnya.

"Arghhh!"

Lelaki itu menjerit kesakitan, wajahnya sudah tidak kelihatan seperti manusia lagi. Irfan tersenyum mengejek terhadapnya, tidak cukup dengan itu dia mengambil airpanas lalu disimbah ke wajahnya.

"Arghh!"

Irfan masih lagi tidak puas, dia mengambil gunting lalu telinganya dipotong dan kedua matanya dicucuk berkali-kali, darah memercik ke wajah Irfan, lelaki itu tinggal nyawa-nyawa ikan.

Irfan mengundur kebelakang lalu dia menoleh kearah Iskandar yang sedang tersenyum puas kearahnya.

"Kau taknak 'main' dengan dia ke bro?" tanyanya kepada Iskandar, tetapi Iskandar hanya tersenyum senget sahaja sebelum menjawab.

"Tak apalah bro, kau jelah yang settlekan dia, sebab dia kau punya bro," jawab Iskandar kepadanya.

Irfan mengangguk lalu dia melihat kembali kearah lelaki yang diseksa itu, dirinya puas kerana dapat menyeksa lelaki itu, pistol diambil dan tepat pada jantung lelaki itu dia tembak.

Bang!

Bang!

Lelaki itu sudah tidak bernyawa lagi. Pistol disimpan dan menuju ke bilik air untuk membersihkan diri namun sempat dia berpesan kepada anakbuahnya supaya menguruskan mayat tersebut dan diserahkan kepada boss mereka iaitu Micheal.

Setelah selesai membersihkan diri, dia mendekati rakannya yang sedang menunggunya.

"Korang berdua nak ikut tak dengan kami pergi hospital?" soal Irfan kepada Daniel dan Raziq, mereka hanya menggelengkan kepala.

"Sorry bro, tapi kami dua ada benda yang nak dibuat," jawab Daniel dengan wajah yang serius, Irfan hanya mengganguk faham sahaja.

Mereka berempat keluar dari bilik tersebut dan menuju ke kereta masing-masing dan meninggalkan markas tersebut.

𝐓𝐇𝐀𝐓 𝐋𝐈𝐓𝐓𝐋𝐄 𝐌𝐀𝐅𝐈𝐀 𝐆𝐈𝐑𝐋 𝐈𝐒 𝐌𝐈𝐍𝐄Where stories live. Discover now