BAB 38 💛

14.5K 641 3
                                    

Putri termenung ke luar tingkap, airmatanya setitik demi setitik tumpah, dia tidak tahan lagi dirinya dilayan seperti bukan seorang manusia.

Dia pun tidak tahu apa salahnya kepada Encik Joez sebab layananan terhadap Putri sangat kejam jika nak dibandingkan dengan hamba yang lain termasuk Handa dan Merlyn.

Tidur beralaskan lantai sahaja, tidak mempunyai bantal dan selimut, dia diberi sisa makanan , dia terseksa dan berharap agar abangnya datang mengambilnya.

'Abang Is, kenapa little rasa yang abang Is ada dekat dengan little sekarang ni, abang Is ada dekat sini ke?Kalau abang Is ada dekat sini, cepatlah datang selamatkan little, little sakit tau abang.'

Ujar Putri didalam hati sambil melihat kesemua anggota badannya yang penuh lebam serta bibir yang pecah akibat ditampar.

Wajahnya juga pucat kerana tidak berdaya, keadaan dalam bilik tersebut bergema dengan suara tangisannya.




Mereka telah tiba di kediaman Joez Mirk, semua keluar dengan senjata mereka masing-masing, seperti yang dikatakan oleh Irfan, tepat waktu tengah malam mereka akan mula menyerang.

Mereka sangatlah ramai dan telah dibahagikan kepada 5 bahagian, Iskandar dan Irfan bahagian A diikuti seramai 20 anak buah mereka, begitu juga dengan Daniel dan Raziq, yang lain sudah diberikan tugas apa yang perlu mereka lakukan.

Rumah tersebut penuh dengan pengawal pada setiap bahagian, sangat ketat kawalannya, tetapi itu tidak menjadi masalah kepada mereka kerana anakbuahnya lebih ramai berbanding dengan anakbuah Encik Joez.

Mereka melangkah masuk kedalam rumah tersebut, Irfan dan Iskandar mengambil bahagian depan manakala Daniel dan Raziq pula mengambil bahagian dibelakang, yang lain mengambil bahagian disebelah kiri dan juga kanan.

Bang!

Bang!

Bang!

Bang!

Empat pengawal yang menjaga di bahagian depan rebah dilantai kerana tembakan hendap mereka, siapa lagi kalau bukan Raziq. Irfan menekan alat kawalan ditelinganya dengan senyuman terukir dibibir.

"Good job, bro." ujarnya kepada Raziq melalui alat kawalan tersebut.

Bang!

Bang!

"Shit!"

Tengking Iskandar dengan kuat, mereka berbalas tembakan sesama sendiri, kesemua pengawal tersebut rebah. Irfan dan Iskanadar tersenyum sinis sahaja.

Raziq dan Daniel pula sedang berbalas tembakan di bahagian belakang, sangat ramai jumlahnya.

"Yahoo! Come to me baby!" jerit Daniel kepada pengawal yang berada disitu, baru sahaja mereka ingin menembak Daniel, mereka terlebih dahulu ditembak.

Bang!

Bang!

Bang!

Bang!

Bang!

Daniel tersenyum sinis melihat kesemua mayat tersebut, dia menyepak kepala mereka dengan kuat.

"Stupid!"

Lalu dia memandang kebelakang dan tersenyum lebar memandang kearah rumput, kerana disitu terletaknya Raziq untuk membuat tembakan dari jauh, dan dia pasti Raziq dapat melihatnya tersenyum.




Keadaan dalam rumah itu huru-hara, ditambah pula dengan bunyi tembakan. Putri mendengar bunyi tembakan tersebut, lantas keluar dari biliknya untuk melihat apa yang berlaku.

𝐓𝐇𝐀𝐓 𝐋𝐈𝐓𝐓𝐋𝐄 𝐌𝐀𝐅𝐈𝐀 𝐆𝐈𝐑𝐋 𝐈𝐒 𝐌𝐈𝐍𝐄Where stories live. Discover now