BAB 23 💛

14.6K 688 0
                                    

Seminggu berlalu, namun keadaan Atilia tetap dalam keadaan koma, pintu wad dibuka Iskandar da Putri datang menjenguknya.

Umi dan abah mereka tidak dapat melawat kerana ada hal yang mereka ingin lakukan. Irfan pula sibuk dengan kerjanya di office, memandangkan dia sudah banyak mengambil cuti untuk menjaga adiknya.

"Abang Is, kenapa akak lia asyik tidur je? Dah lama kot akak lia tidur. Akak lia tak penat ke asyik tidur? Lepastu, little tengok akak lia tak makan pun." ujar Putri kepada abangnya yang sedang duduk di kerusi tidak jauh dari tempatnya, Iskandar duduk di kerusi tepi katil Atilia.

"Tak sayang, sebab akak lia penatlah, dia tidur. Adik jangan bising tau, biarkan je akak lia berehat ye sayang," jawabnya kepada Putri . Adiknya mengganguk faham, selepas itu dia hanya diam sahaja kerana dia taknak bercakap apa-apa, takut menganggu Atilia.

Ting!

Satu pesanan masuk kedalam telefon bimbitnya lalu iskandar membuka mesej tersebut.

- Bro, datang ke markas, sebab kita ada 'kerja' yang sudah lama tertangguh -- Irfan.

- Aku okey je, sebab aku dah lama tunggu arahan dari kau, tapi kerja office kau macam mana? - balas Iskandar.

Ting!

- Kerja semua dah settle, cuma 'kerja' yang itu je belum settle lagi -- Irfan.

- Mantap bro, aku dah tak sabar sangat dah ni. Daniel dan Raziq apa cerita?, mereka berdua join sekali juga ke? - balas Iskandar.

Ting!

- Aku dah beritahu dekat mereka berdua sebelum aku beritahu kau, sekarang mereka otw kesana
---- Irfan.

- Okey! Dalam masa setengahjam aku sampai sana -- balas Iskandar.

Telefon bimbit dimatikan lalu dimasukkan semula kedalam kocek seluarnya, dia lihat adiknya sedang membaca majalah.

"Adik, abang Is keluar dulu, adik duduk sini je tau, jangan pergi mana-mana, kalau adik nak apa-apa, beritahu je dekat lelaki yang berada dekat luar okey?" pesan Iskandar kepada adiknya. Putri mengganguk faham dengan arahan abangnya lalu Iskandar mengucup dahi adiknya sebelum berlalu pergi.

"Em, nampaknya tinggal Putri dengan akak lia je dalam bilik ni, tapi akak lia kan penat jadi Putri taknak lah ganggu akak, kasihan akak, Putri tidur dulu eh." kata Putri sebelum merebahkan dirinya pada sofa yang ada disitu, sekejap sahaja dia sudah dibuai mimpi. Penat sangat budak ni, semoga mimpi indah.

𝐓𝐇𝐀𝐓 𝐋𝐈𝐓𝐓𝐋𝐄 𝐌𝐀𝐅𝐈𝐀 𝐆𝐈𝐑𝐋 𝐈𝐒 𝐌𝐈𝐍𝐄Where stories live. Discover now