G19

5.7K 393 27
                                    

"saya nak kamu semua siapkan assignment ni , in group

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"saya nak kamu semua siapkan assignment ni , in group..okay itu sahaja untuk harini..good luck" tuntas Professor Luc .

Eden memandang sekelilingnya. Semua sudah ada group masing-masing. Dia nak cari group macam mana? Eden mengeluh sendiri. Leptopnya dimasukkan ke dalam beg.

Professor Luc di depannya yang sedang busy mengemas peralatan mengajarnya, dipandang oleh Eden. Eden kemudiannya bangun dan menuju ke arah Professor Luc.

"Prof.." panggil Eden. Professor Luc memandang Eden yang berdiri tegak di hadapannya.
"Ye?" Soal Prof.Luc

"Erm.. nak cari group tu.. kena dalam kelas ni juga ke?" Soal Eden.

Prof.Luc tersenyum lalu mengeleng. "Di Gamer Academy, we don't have any rules about class.. just follow jadual yang diberi dan pergi ke tempat kelas itu dijalankan... Kamu akan jumpa rakan kelas yang berbeza-beza.. boleh dikatakan satu Academy ini merupakan rakan kelas kamu..." Terang Prof.Luc panjang lebar .

Eden membuat mulut 'o' lalu Prof.Luc menyambung lagi "kamu boleh cari sesiapa je dalam Academy ni untuk menjadi group kamu... Tapi saya harap kamu jumpa lah... Sebab kebanyakan di dalam Academy ni tak suka buat group, masing-masing prefer jadi solo player.."

Eden terdiam mendengar apa yang dikatakan Prof.Luc. Serious lah?

Prof.Luc tersenyum melihat wajah Eden yang mulai berubah setelah mendengar penerangan itu. "Sokay Eden, saya pasti awak akan jumpa group awak...so, Good Luck" ujar Professor Luc lalu dia terus berlalu keluar dari kelas itu.

Eden kembali ke mejanya semula dengan wajah yang masam mencuka. Kan bagus kalau Butchers ada di sini. Senang lah dia nak buat group. Assignment pertamanya dahla memerlukan kumpulan. Eden mengeluh berat lalu menyandang begnya.

"Eden.." Micheal yang berada di belakang Eden , menegurnya. Eden tersentak lalu memandang wajah seniornya itu.

Micheal memberikan senyuman lalu berkata "don't worry about group, you will find one soon.."

Eden terdiam. Dia sendiri tidak pasti dia akan jumpa group itu atau tidak. Leondre dan Shawn? Bolehke ajak mereka?

"Micheal.. awak dah ada group ke?" Soal Eden sambil memandang lelaki di hadapannya itu. Micheal mengemas begnya lalu berkata "sorry... Saya dah ada group.." jawab Micheal serba salah melihat gadis di hadapannya itu keseorangan.

Eden mengganguk faham. Kumpulan The Ace yang terdiri daripada 4 orang ahli itu memandang ke arah Eden lalu salah seorang daripada mereka mula menegurnya.

"Try cari group di X-box class.. kat situ ramai juga yang solo player.." cadang seniornya itu. Eden memandang mereka semua. "X-box class?"soalnya hairan.

Micheal mengangguk setuju dengan cadangan daripada group The Ace itu. "Haah.. kat situ ramai solo player... Cuma kau kena defeat diorang untuk dapat group..try lah.." kata Micheal.

GAMER ✓  - PREVIEW -Where stories live. Discover now