G39

5.4K 385 73
                                    

Malam itu,

Eden keluar dari apartmentnya lalu melihat jam ditangan seketika.

9.00 p.m.

Dia terus menuju ke lift lalu menekan butang tingkat bawah sekali.
Setelah tiba di lobby,
Kelihatan lobby begitu lengang sekali. Pasti semua para pelajar semua lepak di ruang belakang.

Eden melangkah keluar ke dari bangunan itu. Dapat dilihat Water Fountain yang berada di hadapan bangunan Gamer Academy begitu cantik sekali dengan warna lampu yang bewarna warni.

Seorang lelaki bersama earphone di telinga sedang merenung Water Fountain di depannya, dipandang oleh Eden

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Seorang lelaki bersama earphone di telinga sedang merenung Water Fountain di depannya, dipandang oleh Eden. Macam kenal je mamat tu?

Eden melihat dengan lebih dekat.

"ouhh BUKU rupanya" ujar Eden. Kevin yang terdengar suara Eden itu , tidak berpaling. Dia hanya melihat ke arah air yang bewarna warni di depannya itu.

Eden mengangkat keningnya. Dia tak dengar ke?
Eden cuba menegurnya sekali lagi.
"BUKU!!!"

Masih juga Kevin tidak memandangnya.
Eden bercekak pinggang lalu dia mendekati Kevin dan mengambil tempat di sebelahnya.
Kevin hanya membiarkan gadis itu duduk di sebelahnya .

Eden memandang ke arah hadapan. "Apa kau buat kat luar malam-malam ni?" Soal Eden lalu berpaling memandang Kevin. Kevin hanya mendiamkan diri.

Eden mengeluh. Nampaknya mamat ni memang tidak dengar apa yang dia katakan. And mesti manusia ni tak sedar kehadiran aku

"WOI BUKU" Eden memandangnya geram. Boleh je manusia dia sebelahnya itu buat tidak tahu je. Water Fountain di depannya dipandang seketika lalu Eden mengambil keputusan untuk pergi dari situ. Kerana tujuan Eden keluar ini adalah untuk pergi ke Bandar.

Baru sahaja Eden ingin melangkah pergi, tangannya ditarik oleh Kevin. Eden agak terkejut dengan hal itu lalu memandang ke arah Kevin yang sedang memandangnya.

"Kau nak pergi mana?" Soal Kevin dengan wajah poker face.

Sempat Eden mengerling ke arah tangannya yang dipegang oleh Kevin.
"Aku nak keluar bandar jap... Cari makanan.." balas Eden.

Kevin menarik Eden kembali ke sebelahnya lalu melepaskan tangan gadis itu. Eden memandangnya pelik. Dah kenapa si Buku ni? Aku fikir dia tidak perasan aku ada kat sini.
Mereka kembali duduk bersebelahan sambil merenung Water fountain yang indah di hadapan.

"Just.. duduk je kat sini" ujar Kevin. Eden terdiam apabila mendengar Kevin kata begitu, kemudian dia memandang hadapan semula. Suasana di antara mereka senyap sahaja.

"Tapi aku..." Belum habis Eden menjawab, Kevin memotong. "Shh jangan cakap apa-apa... Cuba kau pejam mata and dengar bunyi angin ni.." .

Eden memandang Kevin geram. Eiii boleh pula manusia ini suruh tutup mata bagai. "Buat jela" ujar Kevin. Eden mengeluh lalu memejamkan matanya.

GAMER ✓  - PREVIEW -Where stories live. Discover now