G37

4.8K 365 38
                                    

Setelah acara penyampaian hadiah tamat,

Semua para gamers mula melawat booth kegemaran mereka sambil membeli-belah . Butchers,Justin,Shawn dan Leondre pula hanya menunggu kedatangan Eden di Lobby. Entah macam mana diorang ni semua asyik bersama dari haritu lagi, diorang pun tidak tahu. Padahal pada awalnya, Butchers dan Shawn amatlah musuh. And Justin yang stranger dulu pun boleh jadi team dengan diorang. Ni semua angkara Eden. Dia yang buat mereka semua jadi rapat tiba-tiba.

Eden yang baru tiba itu, dipandang oleh mereka semua. Sempat Eden mengerling ke arah Luke . Luke juga memandangnya. Eden blush sendiri apabila mengingatkan hal semalam. Damnit.

Eden menarik nafasnya lalu dia menuju ke arah mereka dengan senyuman.

"Untunglah member dapat duduk dengan ahli Vvip" perli Ace . Eden hanya tergelak kecil.  Mereka kemudiannya berjalan melawat setiap Booth. Pelbagai Alatan Game dijual di sini, serta dipamerkan.

"Aku tak jumpa tempat lah.." balas Eden lalu matanya bercahaya apabila melihat Phone Gaming yang dipamerkan. Lawa bhaii!!

"Asal kau bangun lambat?" Soal Shawn lalu sempat dia memandang ke arah Luke . Dia sebenarnya syak something apabila Luke pergi ke Apartment Gamer Academy.

Eden tersedak. Dia terdiam beberapa minit lalu menjawab "aku ... Lupa kunci jam"

"Ouhhh lupa kunci Jam... i see.." Ujar Andy. Luke hanya mendiamkan diri lalu dia memandang ke arah lain.

Mereka berhenti di sebuah booth yang menjual accessories gaming. Seorang lelaki menyapa mereka semua. "Yes apa yang korang nak cari?" Soalnya .

"Hmmmm ada tak mouse yang..." Luke berbual dengan peniaga lelaki yang kelihatan familiar itu. Macam dia pernah lihat wajah itu. Tapi dimana ye?

Lelaki itu menerangkan kepada mereka setup gaming yang best digunakan. Mereka hanya mendengarkannya dengan teliti. Eden melihat wajah lelaki itu beberapa kali. Asal macam kenal eh?
Shawn agak kagum mendengar penerangan lelaki itu, sangat teliti, dan mendalam. Tetapi, asal dia tidak pernah tengok lelaki itu di Gamer Academy? Student sini ke tak?

Eden memerhati lagi wajah lelaki itu berulang kali. Siapa eh?!!  Puas dia cuba mengingati wajah itu.
Penerangan lelaki itu berjaya menarik  mereka membeli setup gaming yang di recommend olehnya.  Setslah selesai membayar, mereka semua menuju ke cafe berdekatan untuk mengisi perut yang lapar.

Penuh satu meja itu dengan 7 manusia yang menjadi tarikan ramai gamers. Mana tidaknya. Bayangkan satu meja itu, semua famous.

Justin=Idol
Shawn&Leondre=Youtuber+ProGamers
Butchers=Most popular ProGamers in the world

Mereka mula meng'order' makanan lalu masing-masing berbual sesama sendiri. Eden yang masih memikirkan siapa lelaki di Booth tadi mula on phonenya.

Instagram dibuka. Eden hanya tersenyum apabila melihat instafamous favourite nya post gambar baru.

LeviHercules

LeviHercules

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
GAMER ✓  - PREVIEW -Where stories live. Discover now