G36

4.9K 362 24
                                    

Pada pagi itu,

Eden terjaga dari tidurnya . Matanya dibuka perlahan-lahan. Terasa berat kepalanya . Mungkin kerana menangis semalam. Phone diatas meja dicapai lalu jam dilihat.

"OMAYGASHHH" bulat mata Eden apabila melihat jam menunjukkan pukul 9 pagi. AKU DAH LEWAT !!!! OMG MESTI SEMUA DAH BERKUMPUL DEKAT DEWAN .

Eden terus berlari menuju ke bilik air dan mempersiapkan dirinya secepat yang mampu.

༼ つ ◕‿◕ ༽つ༼ つ ◕‿◕ ༽つ༼ つ ◕‿◕ ༽つ

Apabila tiba sahaja di dewan,
Kelihatan semua tempat duduk di dewan besar itu sudahpun dipenuhi oleh para gamers. Eden menghembus nafas lega. Acara belum bermula lagi, semua masih berbual sesama sendiri sambil menunggu Acara penyampaian hadiah pada hari itu.

Eden perlahan-lahan menjejakkan kakinya di dalam dewan itu lalu semua memandangnya . Eden hanya mampu menunduk dan terus mencari wajah rakan-rakannya. Malunya takyah cakap, dahla sorang perempuan, datang lewat pulak tu.

Kevin yang terlihat Eden sedang mencari tempat kosong itu, hanya memerhatikan gadis itu. Kevin memandang pula ke arah tempat kosong yang berada di meja vvip students.

Eden mencari-cari wajah ahli Butchers. Mana mereka semua? Matanya kemudian memandang ke arah meja vvip yang sudah dipenuhi oleh students vvip. Kevin yang sedang memandangnya dilihat seketika. Kevin menggangkat keningnya memandang gadis itu. Mata Eden seperti meminta pertolongan kerana tiada tempat kosong. Dan keadaan itu membuatkan Eden berasa tidak selesa kerana semua mata sedang memandangnya yang baru sahaja masuk.

Kevin bangun dari tempatnya lalu menuju ke arah security pintu masuk ke tempat vvip.  Kevin seperti sedang memberitahu sesuatu kepada Security itu. Ahli vvip hanya memandang ke arahnya.

Setelah itu, Kevin kembali ke tempatnya lalu mengeluarkan Smart Phone dan mula menghantar mesej kepada Eden.

Eden yang baru menerima sebuah mesej, membuka inbox tersebut.

BUKU

Masuk kat pintu masuk vvip..

Eden memandang ke arah Kevin. Lalu dia terus berpatah balik ke pintu keluar dewan dan menuju ke arah pintu masuk tempat vvip.
Kelihatan ada dua orang security menjaga di depan pintu.

Eden menuju ke arah mereka. Security itu melihat wajah Eden, lalu dia terus membenarkan Eden masuk. Eden terus memasuki tempat duduk vvip. Semua yang berada di meja itu memandang ke arahnya.

 Semua yang berada di meja itu memandang ke arahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Eden berasa kekok berada di situ .
"Eden sini.." Asahi memanggil gadis itu dan menunjukkan tempat kosong yang berada di antara Asahi dan Kevin.

GAMER ✓  - PREVIEW -Where stories live. Discover now