G66

4.5K 354 82
                                    

Suasana di stadium mulai meriah setelah perlawanan yang pertama antara Group Luke,Ryan,Aert dan Shawn melawan Group Bemine iaitu antara Pro-Gamers yang agak dikenali juga.

Para pro-gamers yang masih belum tiba giliran mereka menunggu di waiting room masing-masing sambil melihat perlawanan live itu daripada kaca TV yang disediakan di setiap.waiting room.

Leondre mengunyah popcornnya lalu di'offer'kan kepada  Suuin di sebelahnya yang sedang fokus melihat perlawanan live itu.  Suuin sebenarnya sedang mengumpul data setiap pemain demi kebaikan kumpulan mereka juga nanti.

Eden dengan hati yang berdebar-debar hanya mampu menyokong buah hati kesayangan sangat puih, ketika perlawanan itu berlangsung.

Bunny pula selamba duduk bersila di atas sofa sambil bermain Game di telefonnya. Dia kadang kala sahaja melihat perlawanan live yang sedang berlangsung itu.

Pasukan White_Fury sedang mendahului pihak lawan . Eden agak terkejut dengan cara permainan Luke yang tidak pernah dia lihat sebelum ini. Luke sangat pro dari sebelum ini..ataupun, memang selama ini dia main macam ni?

"Sugoi.." ujar Eden apabila melihat White_Fury menyerang musuhnya dengan pantas dan seorang diri.

"Sejak bila dia pro macam tu" ujar Eden lagi .

Bunny hanya tersenyum. "Kau tak pernah tengok dia main ke sebelum ni?" Soal Bunny lalu dia mengerling ke arah Eden yang duduk di kerusi berdekatan dengan TV.

"Tak..selalunya aku just main sama-sama dengan dia, so aku tak pernah pula tengok dia lawan live macam ni..." Balas Eden lagi.

"Dia memang dah lama main macam tu... Itulah side sebenar White_Fury , kalau kau nak tahu" tuntas Bunny lagi . Leondre mengganguk setuju. Sebelum ini, White_Fury tidak banyak menunjukkan dirinya sebenar, namun hari ini buat kali yang pertama, Eden dapat melihat cara permainan dia yang sebenar. Perh semua ahli vvip students memang gempak macam ni ke?

Perlawanan antara kumpulan Luke atau lebih tepat nama kumpulan mereka ialah Apocalypse melawan Bemine itu akhirnya berakhir dan dimenangi oleh Apocalypse.

Eden menepuk tangannya. Bangga dia melihat Bf dia menang hahahaha.
Bemine dan Apocalypse bersalaman tanda pendamaian di atas pentas . Apocalypse berjaya ke pusingan seterusnya, dan Bemine tersingkir daripada perlawanan secara automatik. Sistem kalah mati dari awal itu membuatkan mereka semua berasa agak terancam kerana perlu bermain dengan betul-betul dari awal lagi.

Luke membetulkan urat-urat sarafnya  sambil berjalan ke bilik waiting room Apocalypse . Aert yang berjalan di sebelahnya memandang ke arah Luke.

"Seems like.. you all out already" ujar Aert. Dia berasa agak hairan kerana Luke terus all out pada perlawanan pertama mereka itu.

Eden yang sedang mencari kelibat Luke dan kumpulannya lalu di jalan itu hanya menunggu di hadapan pintu waiting room The Tyrants.
Setelah dia melihat Apocalypse lalu, Luke yang perasan akan Eden di tepi salah satu pintu waiting room itu hanya tersenyum melihatnya.

Eden menghulurkan tangannya untuk 'high five' dengan Luke. Dan Luke hanya membalasnya selamba dan diperhati oleh group mereka berdua.

"congrats sebab lepas next stage" ucap Eden dengan senyuman manis diukir diwajahnya. Luke sempat mencubit pipi Eden sebelum dia berlalu pergi ke waiting room Apocalypse .

Eden hanya memerhati mereka lalu dan memegang pipinya yang dicubit tadi. Kembang lah pipi aku kalau asyik kena tarik je. Dia kemudiannya masuk semula ke dalam waiting room The Tyrants.

Eden mengambil tempat di sofa semula lalu tersenyum sendiri.
"Macam tu eh boyfriend girlfriend tegur each other?" Soal Leondre yang agak impressed melihat interaction antara dua manusia itu tadi.

GAMER ✓  - PREVIEW -Where stories live. Discover now