G59

4.1K 271 39
                                    

Selama berbisa 2 hari lagi cuti sekolah,
Eden sentiasa pergi ke rumah Luke dan belajar bahasa German dengan lelaki itu. Walaupun baru dua hari belajar, peningnya tak usah cakap.. rasa nak muntah pun ada sebab sebutan dia banyak guna huruf (Kha). Cis. Susah banauu. Takleh susah lagi ke?.

Ace dan Andy juga ada di rumah Luke hari ini . Mereka berdua menghabiskan masa mereka dengan bermain X-box di hadapan TV besar rumah Luke di ruang tamu. Manakala Eden dan Luke pula berada di tempat study berdekatan ruang tamu.

 Manakala Eden dan Luke pula berada di tempat study berdekatan ruang tamu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Eden hanya mendengar dengan teliti penerangan cikgu Luke itu. Dia kadang kala mencatat di buku nota kecilnya.

Setelah selesai penerangan, eden menguap seketika lalu dia meletakkan kepalanya di atas meja. Luke hanya memandangnya. "Relax lah babe, baru je terang part pengenalan diri, belum vocab lagi" Soal Luke .

Eden hanya memandang Luke lalu menjawab "tapi dah mengantuk betul ni.."

"Okay then, sleep well.." ujar Luke
Baik kan cikgu ni? Siap bagi tidur lagi..

Ace yang sudah selesai bermain itu menuju ke arah meja study di mana Luke dan Eden berada. Dia hanya berdiri tegak di situ lalu memandang ke arah mereka dengan wajah poker face. "Luke..kau tak masak ke?" Soal Ace. Luke memandang ke arah Ace.

"Aku dah order pizza..jap lagi sampai lah" jawab Luke. Ace mengganguk faham lalu dia kembali ke ruang tamu. Sempat dia mengerling ke arah Eden yang sedang tidur beralaskan meja itu. Alahai comel je.

Luke menuju ke arah sofa lalu mengambil bantal kecil dan diletakkan di bawah kepala Eden. Eden hanya memejam matanya. Mengantuknya tidak usah cakap. Memang penat sungguh.

Luke kemudiannya menuju ke ruang tamu dan join Ace dan Andy yang masih dengan X-box mereka.

Dia mengambil tempat di salah satu sofa yang kosong. "Dengar cerita liga minggu depan... Korang join ke?" Soal Luke sambil memerhati mereka berdua.

"Ouh summer punya liga.. entah.. aku tak pasti lagi.. bukan Shawn dengan Leondre join ke?" Soal Andy sambil matanya masih fokus pada game di skrin tv.

"Haah diorang join..Shawn ada bagitahu aku hari tu" jawab Ace pula.

Luke mengganguk faham. Lalu dia mula melayan phonenya. Sedang ralik dia scroll-scroll instagram,
Kelihatan Justin menghantar satu gambar dengan caption yang agak..i don't know how to explain this.

Luke sempat mengerling ke arah Eden yang masing tidur itu lalu dia memandang ke arah phonenya semula.

Luke sempat mengerling ke arah Eden yang masing tidur itu lalu dia memandang ke arah phonenya semula

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
GAMER ✓  - PREVIEW -Where stories live. Discover now