G52

3.8K 302 41
                                    

Sesi temubual mula dijalankan di dewan itu. Staff-staff mula memberi mic kepada Butchers, Shawn,Leondre dan Kevin yang duduk di atas pentas menghadap ribuan para peserta Gamers yang hadir pada hari itu.

 Staff-staff mula memberi mic kepada Butchers, Shawn,Leondre dan Kevin yang duduk di atas pentas menghadap ribuan para peserta Gamers yang hadir pada hari itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Semua peserta yang hadir dibenarkan untuk bertanyakan soalan kepada idola-idola mereka.
Eden duduk di tengah-tengah membuatkan dia nampak comel berada di antara abang-abang yang tinggi itu. Semua di dewan itu be like: awwww sho cutee.

Eden membetulkan mic yang berada di tepi mulutnya lalu dia memandang hadapan. Semua staff seperti sudah selesai menggagihkan mic kepada mereka lalu staff-staff itu pun berlalu pergi ke belakang dewan semula.

Ryan dan tunangnya Violet hanya memerhati mereka semua daripada belakang stage.

Pengacara itu duduk sebaris dengan mereka di atas pentas sambil memegang tablet yang dipenuhi dengan pelbagai soalan daripada semua peminat Butchers,Shawn,Leondre dan juga Kevin.

"Terima kasih kepada semua kerana dapat hadir ke Event Gamers pada hari ini...dan di tangan saya ada pelbagai jenis soalan daripada setiap peminat gamers di seluruh dunia kepada idola-idola mereka yang berada di atas pentas ini." Pengacara itu memulakan bicara dan hanya diperhati oleh mereka.

Dewan itu digemakan dengan tepukan gemuruh. Pengacara itu mula menanyakan soalan kepada Kevin dan yang lain. Eden hanya senyao sambil memerhati mereka menjawab semua soalan itu. Soalan kepadanya masih belum ada, jadi dia hanya menunggu pengacara itu memberi soalan kepadanya.
Eden kagum melihat rakan-rakannya menjawab soalan-soalan dari peminat mereka dengan professional sekali.
Mesti mereka sudah biasa dengan hal seperti itu, fikir Eden. Dia seorang je ke yang berdebar and nervous berada di sini? .

Pengacara itu kemudiannya memandang ke arah tabletnya untuk melihat soalan seterusnya. Matanya kemudian memandang ke arah Eden.

"Eden.." ujar pengacara itu. Tiba-tiba sorakan gemuruh kedengaran apabila nama Eden disebut. Semua member Eden tersenyum apabila mendengar sorakan itu. Famous betul perrmpuan ni.

Eden memandangnya dengan senyuman. Pengacara lelaki itu hanya tersenyum malu lalu berkata "Hahahaha maafkan saya semua, saya peminat Eden, jadi saya pun nervous nak tanya soalan kat dia"
Semua di dewan itu tergelak lalu Eden hanya tergelak kecil mendengar hal itu.

"Ok, soalannya ialah apakah yang menyebabkan Eden terlibat dengan dunia game?" Soal pengacara itu lalu matanya memandang ke arah Eden. Semua mata memandang Eden.

Eden membetulkan micnya seketika lalu dia menjawab "saya tiada benda lain selain komputer di rumah, so, starting daripada situ, saya try main game online"

"Oh means here, tiada siapa ke yang membuatkan Eden ter inspired dengan game?" Soal pengacara itu lagi.

Eden sempat mengerling ke arah Luke disebelahnya. Matanya hanya memandang Eden.

"Hmmm tak tahulah nak kata macam mana, tapi sebelum Eden jadi gamers, memang ada seseorang yang bagi inspiration kat Eden..." Jawab Eden dengan penuh berhati-hati. Dia tidak mahu reveal nama orang yang bagi inspiration itu. Orang itu ialah Luke.

GAMER ✓  - PREVIEW -Where stories live. Discover now