G44

4.3K 344 36
                                    

Munich International Airport,

Eden dan Aert memasuki perut kapal terbang. Tidak sangka hari ini dia dapat balik ke rumahnya. Finally! Homesick teruk dah haque ni. Dah 1 bulan dia berada di Gamer Academy, rindunya tidak dapat ditafsirkan lagi.

Shawn dan Leondre turut balik pada hari ini tetapi katanya pada lewat petang. Justin pula tidak dibenarkan pulang kerana dia baru beberapa hari masuk Gamer Academy, jadi dia harus menyiapkan segala tugasannya di sana. Alahai kesiannya si Justin. Tabahlah Justin.

Dan sekarang, Eden memandang orang di sebelahnya yang memakai headphone sambil menutup mata.
Aert iaitu kawan Luke ikutnya pulang ke Jepun untuk bertemu dengan Luke.

Sebelum kapal terbang berlepas, Eden mengambil kesempatan itu untuk message Luke. Kerana selepas ini, dia sudah tidak dapat berhubung jika flight sudah berlepas.

Whote_Fory

Otw to Japan.

Orait..take care.

Eden tersenyum lalu dia memandang ke arah Aert sekilas. Aert tidak membenarkan Eden memberitahu Luke mengenai kedatangannya ke Jepun. Eden hanya menghormati keputusan Aert, dan dia merahsiakan hal itu daripada Luke.

༼ つ ◕‿◕ ༽つ༼ つ ◕‿◕ ༽つ༼ つ ◕‿◕ ༽つ

Japan, Narita International Airport,

Eden dan Aert keluar daripada Flight dan menuju ke tempat keluar dari airport.

Eden memakai mask dan topi untuk menghindari diri daripada dikenali orang . Bahaya kalau dia tak pakai mask, boleh jadi gossip bila dia jalan dengan Aert di airport.

Aert hanya melayan phonenya sambil mengikuti Eden. Eden berhenti di Tea Live yang berada di dalam airport itu. Tekaknya terasa haus, dia mula meng'order'. Dan Aert hanya duduk di kerusi berdekatan sambil menunggu Eden.

"Give me Brown Sugar Pearl Milk Tea" ujar Eden lalu mengeluarkan G.A cardnya dan scan di mesin berdekatan. Penjual itu seperti terkejut apabila Eden mengeluarkan G.A card itu. Penjual perempuan itu menutup mulutnya tanda tidak sangka apa yang dilihatnya .

"Omg... Awak Axel kan?!! gashh.." kata Penjual perempuan itu. Rakan sekerjanya yang terdengar hal itu turut terkejut melihat Eden.

Eden hanya tersenyum. "Salah orang ni"

"Ehhh Kiteorang tahu lah awak Edenn.." kata salah seorang dari mereka.

Eden hanya tergelak kecil "mana tahu ni..aduh.."

Mereka hanya tergelak lalu sempat lagi mereka meminta izin untuk mengambil gambar dengan Eden. Eden hanya melayan peminatnya itu sementara menunggu airnya siap.

Setelah selesai, Eden dan Aert menuju ke ruang keluar Airport.
Langkah Eden semakin perlahan apabila dia melihat susuk tubuh yang dikenalinya sedang melayan phone dan memandang ke luar airport.

Aert memandang pelik gadis itu
"Why do you stop?" Soal Aert.

Eden masih berdiri tegak lalu lelaki yang dikenalinya itu memandang ke arahnya dan menghadiahkan senyuman.

Eden menutup mulutnya tanda tidak sangka . Dia kemudiannya terus menuju ke arah lelaki itu dengan mata yang berair.
Setelah berhadapan dengan lelaki itu, Eden menghentikan langkahnya.

GAMER ✓  - PREVIEW -Where stories live. Discover now