G29

5.7K 359 27
                                    

Setelah habis mendengarkan taklimat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setelah habis mendengarkan taklimat . Eden dan Butchers menuju ke ruangan pendaftaran untuk pertandingan e-sport di sekitar Lobby. Kelihatan barisan sudah mulai panjang untuk mendaftar nama masing-masing .

Terdapat dua barisan mengikut kategori yang dipertandingkan. Kategori A penuh dengan barisan para Gamers luar , manakala kategori B penuh dengan pelajar-pelajar Gamer Academy.

"aku pergi barisan sana .. nanti dah settle kita nak kumpul kat mana?" soal Justin lalu memandang mereka semua. Eden memandang Shawn dan Leondre. leondre berfikir sejernak. "emmmm kiteorang tunggu kau dekat ...ruangan belakang Gamer Academy lah.." cadang Leondre lalu dipersetujui oleh Eden dan Shawn. Justin mengganguk faham lalu dia terus meminta diri menuju ke barisan pendaftaran Kategori A.

Eden beralih pula memandang Butchers. "Korang nak join tak?" soal Eden. Butchers memandang sesama sendiri "of course lah.."jawab Ace lalu tersenyum memandang mereka semua. "kau Eden?" soal Andy .

Eden terdiam seketika. "Aku on je.." jawab Eden lalu tersenyum.
"Eden.. kau lupa ke pertandingan ni tak boleh solo?" Tegur Shawn . Eden terkejut mendengar hal itu lalu memandang Shawn.

"Maksud kau?? Group je ke?" Serta-merta wajah Eden cuak. Bagaimana dengan Justin? Fikirnya.

"For kategori B, kita cuma boleh main group sahaja.. kategori A, tiada masalah, dua-dua pun boleh" jawab Leondre sambil memandang Eden.

"Oo macam tu.. habistu? Aku kena buat group lah ni?" Soal Eden lalu memandang Butchers.

"I think so?..tapi ..." Kelihatan wajah Shawn serba salah untuk memberitahu sesuatu. Eden memandangnya hairan. "Kenapa?" Soal Eden.

Shawn dan Leondre memandang sesama sendiri. Kemudian mereka memandang ahli Butchers yang lain.

"Kau tak boleh join group Butchers.." ujar Shawn. Terkejut Eden dan ahli Butchers mendengar hal itu.

"Apa kau cakap ni? Aku tak faham?.. kenapa pulak Eden tak boleh join kiteorang?" Soal Luke.

Leondre menggaru kepalanya yang tidak gatal lalu mengajak mereka semua ke sebuah tempat bagi menjawab persoalan itu. Mereka semua hanya mengikuti Leondre yang akhirnya berhenti di hadapan sebuah papan kenyataan.

Semua memandang ke arah papan kenyataan itu.
"Ini senarai nama group yang telah dipilih oleh Vvip Students..." Kata Leondre.

Serentak dengan itu semua meneliti setiap nama yang ada di papan kenyataan itu. Ada 3 group yang ditubuhkan oleh setiap ahli Vvip Students, mereka memilih pelajar Gamer Academy yang layak bertanding bersama mereka. Setiap Vvip student menjadi ketua di group yang mereka tubuhkan. Nama Shawn dan Leondre juga berada di dalam senarai kumpulan yang diketuai oleh salah seorang ahli Vvip yang bernama One.

Eden menutup mulutnya tanda tidak percaya apa yang dilihatnya. Namanya ada dalam senarai kumpulan yang diketuai oleh Kevin.

"Wadahel... VVIP STUDENTS JOIN PERTANDINGAN NI?!" terkejut besar ahli Butchers melihat hal itu. Shawn mengeleng kepala.

GAMER ✓  - PREVIEW -Where stories live. Discover now