Special Chapter: GRADUATION DAY

5.8K 442 84
                                    

Gamer Academy,

Eden melihat dirinya di hadapan cermin. Baju apa dia perlu pakai pada hari yang penting ini? Hmm. Mereka semua merancang untuk memakai baju yang sama warna iaitu Black. Eden menggaru kepalanya yang tidak gatal sambil merenung baju-baju di dalam almarinya.

Pada hari ini, merupakan hari Graduation para pelajar Gamer Academy . Mereka semua perlu cosplay character yang mereka mahu. Dan of course temanya bebas. Group Eden telah merancang untuk memakai pakaian bewarna hitam, tidak kira character apa pun. Eden merancang untuk cosplay character Lara Croft. Kerana itu sahaja yang sesuai baginya jika tema mereka pilih adalah hitam.

'tok , tok, tok'

Eden memandang ke arah pintu biliknya lalu dia membuka pintu itu.
Kelihatan Leondre tersenyum kepadanya sambil membawa sebuah kotak.

"Ehh Leondre.." tegur Eden.

"Hye Eden, tak siap lagi ke?" Soal Leondre. Sempat Eden melihat pakaian Leondre pada hari itu. Sangat Smart! Of course lah, sebab pada hari Graduation ini lah yang membuatkan semua orang harus berpakaian seperti ini.

Leondre outfit:

Leondre outfit:

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Tak.. still tak tahu nak pakai baju apa" balas Eden. Leondre tersenyun lalu menyerahkan kotak itu kepada Eden. Eden memandangnya pelik dan mengambil kotak itu.

"Apa ni?" Soal Eden.

"Emm Shawn suruh bagi.. dia kata.. pakai lah kalau kau nak.." balas Leondre. Eden terdiam seketika lalu dia memandang Leondre. Keningnya diangkat.

Leondre hanya tergelak melihat riaksi Eden. Dia tahu mesti Eden pelik kerana Shawn tiba-tiba caring tentangnya setelah sekian lama.
"Cakap dengan dia thanks,.." ujar Eden. Leondre hanya menunjukkan sign 'ok'.

"Oklah aku chau lu, jumpa kau kat Lobby" ujar Leondre lalu terus berlalu pergi. Eden hanya tersenyum kemudian dia kembali masuk ke dalam biliknya semula.

Eden meletakkan kotak itu di atas katil lalu melihatnya seketika.

Eden membuka kotak itu...

Dan...
Wawwww

Wawwww

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
GAMER ✓  - PREVIEW -Where stories live. Discover now