Bab-8: Drizzela

1.5K 161 10
                                    


When the curtain's call
Is the last of all
When the lights fade out
All the sinners crawl

So they dug your grave
And the masquerade
Will come calling out
At the mess you made

"Claire Drizzel,"

Sebaris nama yang disebut Ariyan membuatkan gadis itu kaku dan terkelu. Bagaimana jejaka itu tahu nama keluarganya?

Drizzel...

"Macam mana... Awak tahu nama saya?" tanya Claire dengan tergagap-gagap. Leo, Wayne, Wina dan Rossa berpandangan.

"Macam mana aku tahu? Perlu ke aku jawab?" tanya Ariyan balik dengan dingin. Daryan dan Darwin masing-masing berada di kiri dan kanan Ariyan dengan keadaan bercangkung.

"Crap... How did he know about this." gumam Wina sendirian. Kesemua yang berada di arena itu hanya berdiri mendiamkan diri di tempat masing-masing. Dan seperti Ariyan dan Claire sahaja yang bernafas disitu.

"Kita dah jaga identiti 'dia' bukan?" ujar Rossa kepada Wina. Atau lebih kepada soalan. Wina mengemam bibirnya dan angguk sekali.

"Tapi awak... Siapa awak yang sebenarnya?" Claire menunggu jawapan dari Ariyan. Anak mata biru turqoise Claire mencari anak mata biru kristal Ariyan. Dia memberanikan dirinya. Claire cuba berjalan perlahan-lahan mendekati Ariyan.

"Drizzel... Stop," ujar Ariyan dengan mata dipejam rapat. Irene melipatkan tangannya kedada. Menikmati drama di depan mata.

"Why you call me Drizzel?" Claire semakin mendekat. Dunia seakan terhenti dan hanya Ariyan dan Claire disitu.

"Aku ingat aku yang kena cari... Tapi dia datang dengan sendirinya." ujar Ariyan dengan mendatar. Irene tersenyum nipis.

"You found her, Riyan. Need to be nice, dude." Irene tersengih. Ariyan melihat Irene dari ekor mata dan angguk sekali. Nafas dihela perlahan.

"Because, just Tirone and Drizzel can be together," Ariyan menjawab soalan Claire. Gadis itu mengelipkan matanya sekali melihat Ariyan. Jujur, dia cuba hadam. Dia mara lagi ke hadapan tiga langkah.

"Me?"

"Yes you are,"

"Leo... I think we need to stop this right now. Before..." bisik Rossa kepada Leo. Mereka dari Wertaz Land ke Querna Land hanya satu tujuan. Bukan mahu berlawan tetapi mencari. Mencari sesuatu yang dianggap suatu malapetaka terbesar oleh rakyat Wertaz. Dan seperti sudah menjumpainya sekarang.

"Wait... Kita kena lihat ini dahulu," ujar Wayne kepada Leo dan Rossa dan disetujui oleh Wina.

"Soon, you will know it,"

"About 'dewi' and 'dewa'? I always hear it from my mom, before i sleep," ujar Claire dengan wajah gembira dan sangat polos. Dalam diam Ariyan mencorakkan satu senyuman yang sukar ditafsir. Rayana yang perasan akan itu hanya menggelengkan kepalanya. Dah jumpa buah hati la tu.

"Its good if you don't know about it. Because it will hurt you and I hate it," ayat terakhir diucap perlahan oleh Ariyan. Cukup dia sahaja yang mendengarnya.

(S2) Dragon: The Next Heir ✔Where stories live. Discover now