Bab-13: Darkland Secret

1.5K 157 22
                                    

Pingggggg!

Pingggggg!

Kapal besar diraja yang dinaiki mereka kini berlabuh. Seorang demi seorang turun melalui tangga kecil yang disandar di kapal. Ramai rakyat Wertaz Land yang lalu-lalang disitu. Kebanyakkannya adalah nelayan dan kesemuanya penguasa air.

"Kita dah sampai!" Ryan terjerit kecil dan menggeliat untuk meregangkan ototnyakerana sudah beberapa jam di atas kapal adakala bergilir untuk mengemudinya.

"Woah... Jadi inilah kerajaan atas air itu,"

Irene mendongak melihat sekelilingnya. Semua biru! Tetapi ada juga yang berwarna lain kerana campuran kuasa. Tak semestinya hanya kuasa air disini. Ramai puak yang menetap disini.

"Eh, Ari! Kenapa rambut kau jadi biru gelap ni?" Rayana menyentuh rambut Ariyan dan membeleknya. Dahi Ariyan berlapis dan keningnya diangkat sambil turut menyentuh rambutnya sendiri. Biasanya rambut Ariyan hanya biru cair. Entah ahli sihir mana buat jadi biru gelap. Eh, tak baik mengumpat ahli sihir. Nanti dia datang menghantuimu hehehehe.

"Perubahan semasa kot," jawab Ariyan selamba. Riak wajahnya yang tiada perasaan itu dikekalkan. Haihlah anak Redza.

Perjalanan diteruskan

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Perjalanan diteruskan. Sepanjang perjalanan, tidak putus langsung rumah penduduk ini yang dibina di kiri dan kanan. Mereka berjalan di tengah-tengah dan bahagian atas dihiasi bendera kerajaan Wertaz yang diolah berbentuk segi tiga.

 Mereka berjalan di tengah-tengah dan bahagian atas dihiasi bendera kerajaan Wertaz yang diolah berbentuk segi tiga

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

[Bendera Merah:Wonderland, Kuning:Querna, Hijau:Tressa, Biru:Wertaz, Hitam:Darkland.]

Mereka dijemput oleh kereta kuda diraja Wertaz Land. Lebih kurang sepuluh minit perjalanan, mereka tiba di istana megah milik kerajaan Wertaz.

"Welcome! Welcome! Welcome! Your majesty from Querna Land! Crown Prince Wonderland, Prince Daryan Ralyn with his brother Darwin Ralyn! Princess Querna, Princess Irene Crystal! Prince Ryan! And their friends!"

Bunyi trompet menandakan ucapan itu telah diakhiri. Tangga yang dibina dengan condong dan meninggi itu dilangkah satu-persatu. Dengan diketuai oleh Ryan, diikuti Daryan dan Darwin di sisinya. Irene, Rayana dan Ariyan di belakang mereka. Tiba di penghujung tangga itu, seorang lelaki bertubuh sasa dengan makhkota bertahktakan mutiara dasar laut, merenung mereka.

(S2) Dragon: The Next Heir ✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang