Askar WISDOM

926 137 22
                                    

Dr. Chrone berdiri dari cangkungannya. Dia mendekatkan diri pada pintu yang diketuk berkali itu. Baru jumpa Pakcik Liq lah tu.

Dr. Chrone memulas tombol itu lalu membuka pintu seluasnya. Alangkah terkejutnya dia apabila terdapat tiga tubuh yang berapakaian askar berdiri menghadapnya.

Baju askar itu bukannya seperti baju askar SOLID. Askar yang ini memakai baju askar berwarna merah. Pandangan Dr. Chrone yang terbeliak itu membuatkan askar itu tersenyum sinis.

"Rindukan kami, Chrone?", tanya askar ditengah tengahnya dengan senyuman kejam.

"Tak, tak mungkin. Ma..maca...macam mana..", kata Dr. Chrone tergagap gagap.

"Macam mana kami ke sini? Apa lagi kalau bukan dengan bantuan Kevin", kata askar itu memintas ayat Dr  Chrone.

"Kau.. jangan nak kacau budak budak ni. Diorang akan ikut aku!", bentak Dr. Chrone sambil merapatkan dirinya pada badan Geo yang terbaring.

"Macam mana kalau kitorang ambik diorang dulu, jadi diorang tak kan ikut kau", kata askar tersebut sebelum disambung rakannya dengan hilaian tawa .

"Aku akan pastikan dia masuk ke Xenon. Bukan dengan kumpulan korang yang keji tu, dasar Wisdom tak guna!", suara Dr. Chrone naik satu oktaf.

"Ha ha ha, kalau macam tu terpaksalah kau lawan kami bertiga", kata askar itu lalu melangkah mendekati Dr. Chrone.

"Aku tak takut lah. Aku akan hapuskan kau di planet ni,Alpha", ugut Dr. Chrone pula.

Tiba tiba terkeluar kuku kuku panjang dari jari Alpha. Dia sudah berubah menjadi mutan serigala jadi bermakna dia sudah bersedia untuk menyerang.

Rakan di sebelahnya juga mengeluarkan taring panjang dari gusinya. Namanya ialah Beta dan ia merupakan mutan kelawar.

Mereka berdua mula menyerang Dr. Chrone. Dengan pantas, Dr. Chrone mengelak dari serangan mereka. Mereka bergerak pantas jadi kemungkinan Dr. Chrone akan tetap cedera.

Alpha melibas kukunya ke kanan dan ke kiri dengan laju. Dr. Chrone tidak menyerang malah hanya mengelak serangan itu.

Dari belakang, Dr. Chrone perasan Beta sudah melompat ke udara untuk menerkamnya dari belakang.

"Hentian masa!", teriak Dr. Chrone dengan telapak tangannya menghadap Beta.

Melihat perkara itu, Omega yang hanya berpeluk tubuh tadi memdekati Dr. Chrone.

"Lawan dengan mereka boleh lah. Sekarang lawan aku pulak", cabar Omega.

Terpacul keluar tanduk besar dan runcing dari tengkorak Omega. Dia sebenarnya merupakan mutan kerbau.

Omega berdengus beberapa kali sebelum menghalakan kepalanya laju ke arah Dr. Chrone. Dr. Chrone mengelak ke tepi namun dia terkena libasan kuku Alpha yang menyerang hendapnya.

"Aku... aku tak akan mengalah", rintih Dr. Chrone.

Perlahan lahan Dr. Chrone cuba untuk berdiri sambil tapak tangan kanannya menggenggam pinggangnya yang tercedera . Darah mulai mengalir keluar. Baju Dr. Chrone yang berwarna kelabu mulai bertukar merah pekat di bahagian pinggang kiri.

Alpha hanya tersengih mendengar rintihan Dr. Chrone. Omega juga sudah bersedia untuk menyerang Dr. Chrone lagi. Mereka berdua telah melupakan Beta yang terperangkap dalam pengunci masa.

Omega berdengus beberapa kali lalu berlari ke arah Dr. Chrone dengan menghalakan tanduknya pada badan Dr. Chrone. Alpha jugamengikuti tindakan Omega dengan kuku tajamnya.

"Hentian masa dwiganda!", teriak Dr. Chrone.

Pergerakan Alpha yang laju itu mulai perlahan dan semakin perlahan. Cukup beberapa saat, dia sudah tidak bergerak lagi begitu juga dengan Omega.

"T..ttak...gu..na", kata Omega tersekat sekat sebelum menjadi kaku seperti batu.

"Walau apa pun yang berlaku, aku akan pastikan garis masa tidak berubah arah... dan ahli Elementom selamat untuk ke pangkalan Xenon. Aku janji", kata Dr. Chrone menahan amarah dan sebak.

_____________________
to be continued... :)

ELEMENTOM ©️Where stories live. Discover now