Bab 26: Kehilangan Anna

16.1K 1.2K 138
                                    

ANNABELLA menekup telinganya kerana bunyi bingit angkara raungan raksasa yang diserang oleh tujuh orang Heroic Knight. Dia dapat melihat serangan Heroic Knight secara serentak ke atas raksasa air tersebut. Dia keluar dari pelindung tanah untuk melihat keadaan yang sebenar. Asap kelabu menyelubungi raksasa tersebut. Tujuh orang Heroic Knight berdiri megah sangat mengagumkannya.

“Yeah! We did it!” jerit si kembar manakala yang lain-lain hanya menarik nafas lega apabila raksasa air dapat dikalahkan akhirnya.

Annabella mengukir senyuman. Tanpanya, mereka melakukannya dengan baik. Dia rasa seperti tidak berguna dalam Heroic Knight kerana tidak dapat menolong rakan yang lain. Namun, perasaan itu ditepis.

“Good job, everyone!” jerit Annabella dengan nada yang sangat gembira.

Tetapi jeritannya tidak didengari oleh mereka. Dia nampak ahli Heroic Knight yang lain sedang bergembira tanpa kehadirannya. Bergelak tawa tanpa dia. Patutlah mereka tidak pernah memberi peluang kepadanya untuk menolong mereka. Rupa-rupanya dia hanya satu sebab kepada mereka semua dengan kehadirannya.

“Untuk mengenali siapa kamu, Annabella. Pergilah mencari dirimu yang sebenarnya. Kelak kamu akan mengetahui segalanya...” Kata-kata Lady Nythana terngiang-ngiang di telinganya.

Kalau dia pergi, dia akan tahu siapa diri dia yang sebenar. Kebenaran yang dia inginkan selama ini akan diperolehi. The Circle of Heroic Knight bukan tempatnya. Dia tidak layak berada tempat itu. Dirinya juga tidak pernah diterima dalam kalangan mereka. Langkah diatur meninggalkan Heroic Knights yang lain.

GARGHH!!!

Dalam sekelip matanya sahaja perut Annabella ditusuk dengan duri raksasa air yang masih hidup. Darah merah terpercik keluar. Gadis itu jatuh melutut pada tanah. Dia memuntahkan sejumlah darah yang banyak. Badannya sudah tidak mampu bergerak lagi. Nafasnya tersekat-sekat. Sakit yang ditanggung tidak dapat digambarkan dengan kata-kata kerana ditusuk oleh duri yang tajam dan beracun. Racun sudah menyerap di setiap uratnya dan memakan nyawanya sedikit demi sedikit. Matanya mula kabur.

Tubuhnya yang tidak bermaya dibelit dengan sesungut. Annabella dapat merasa tulang rusuknya berlaga antara satu sama lain. Tulang belakangnya terasa patah. Sejumlah darah yang banyak dimuntahkan untuk sekian kali. Annabella dapat lihat pusaran air yang berada di bawah kakinya. Sempat dia melihat Heroic Knight yang hanya memandang dirinya yang akan menemui ajal. Annabella memejamkan mata. Dia menerima segala apa yang berlaku terhadap dirinya. Dalam sekelip mata sahaja, dia dan raksasa air tersebut tenggelam dalam pusaran air yang mengganas.

“Anna!” jerit Eidan.

“Eidan! Kalau kau pergi, kau juga akan terbunuh!” kata Freya.

“Aku tak peduli! Aku tidak boleh biarkan raksasa itu bunuh Anna. Aku akan selamatkan dia!”

Eidan terus berlari ke arah raksasa air yang melilit tubuh Annabella yang berlumuran dengan darah. Dia cuba menyerang raksasa tersebut dengan bebola api dan panahan petir tetapi tidak berkesan. Hembusan nafas berapi juga tidak berkesan.
Segala-galanya sudah terlambat apabila pusaran air yang mengganas itu menelan raksasa air dan Annabella mula menghilang. Dia terjun ke dalam air dan kembali timbul. Eidan masih tidak berputus asa mencari Annabella dengan menyelam ke dalam air. Beberapa kali dia melakukan perkara yang sama tetapi tidak menjumpai tubuh Annabella.

“Tak guna!!!” jerit Eidan.

BAJU yang basah telah mula mengering. Badannya disandarkan pada batang pokok di mana Annabella pernah bersandar untuk tidur sebelum mereka diserang oleh raksasa air. Pandangannya lurus ke arah air yang mengalir.

Dia tidak mampu menerimanya dengan mudah setelah apa yang terjadi terhadapa Annabella. Tubuh Annabella yang ditusuk dengan duri terbayang di ruang mata. Salah dirinya kerana tidak menjaga gadis itu dengan baik.

Book 1: Annabella Valiant [✓]Where stories live. Discover now