Bab 51: The Fallen Dragon

13.8K 961 147
                                    

“SELAMA ini kita tak serius ke?” sampuk Haziel.

“We gonna summon our familiar to defeat all the Ancient Demons,” balas Annabella.

“But, my familiar is a little bit grumpy,” keluh Haziel. Familiarnya seekor singa jadi susah dia mahu berkomunikasi dengan sang rimba itu. Selalu bertindak tanpa arahannya dan perengus. Apa yang disuruhnya jangan harap akan dilakukan oleh singanya.

“Aku pun sama,” balas Annabella. Dia teringat Pierce, seekor naga yang sangat perengus.

“Cool! All the Ancient Beast gather at one place! I can’t wait to see them especially your dragon, Anna!” sahut Hariel. Hanya dia nampak lebih teruja daripada kembarnya.

“You forget one thing. Drakons is not here,” celah Serena.

“Zen tidak dibenarkan menyertai peperangan ini,” kata Annabella sebelum Hariel bagi cadangan supaya Zen datang ke medan perang.

“Enough chatting, kids! We still have enemy to defeat!” kata Andrew.

“I almost forget that big ugly monsters,” kata Haziel sambil menepuk dahinya.

Tanpa melengahkan masa, mereka terus menyeru familiar masing-masing untuk mengalahkan Ancient Demons. Hanya Annabella seorang sahaja yang tidak menyeru Pierce kerana takut mimpi yang dialaminya benar-benar terjadi. Satu persatu familiar milik Heroic Knight muncul apabila diseru.

Seperti yang dijangkakan tadi, Haziel dan familiarnya yang merupakan Nemean Lion menghadapi masalah komunikasi. Haiwan yang terkenal dengan gelaran raja rimba tu terus berehat setelah diseru oleh Haziel. Singa yang mempunyai dua ekor di mana hujung ekor terdapat nyalaan api itu tidak mempedulikan Haziel yang marah-marah malah siap terlelap di tengah-tengah perang.

“Apa nasib aku dapat familiar macam kau?” jerit Haziel. Rambutnya yang berwarna biru dikusutkan.

“Nemean! Bangunlah! Kita perlu kalahkan Ancient Demons!” jeritnya pada singa bernama Nemean.

Bisinglah kau ni... Aku mahu tidur pun tidak boleh,” dengus Nemean.

You're such lazy lion, Nemean,” kutuk seekor harimau berwarna putih berbelang biru. Ethiopian Tiger tersebut merupakan familiar kepada Hariel.

What do you say, kitty?” marah Nemean.

Who you call kitty?” marah harimau tersebut.

Mereka sudah mula dah,” kata seekor musang berekor sepuluh. Musang itu lebih dikenali sebagai Teunessian Fox merupakan familiar kepada Serena.

We can’t stop them, Teuness,” balas seekor burung helang. Ianya dikenali sebagai Laconian Eagle sedang terbang di udara. Di atas belakangnya terdapat Clara yang sedang berusaha menyerang Ancient Demons.

Singa dan harimau itu menggomol antara satu sama lain tanpa mempedulikan situasi yang berlaku. Apabila mereka bertemu, memang itu yang selalu terjadi. Hariel dan Haziel pula terpaksa berlawan seorang diri kerana familiar mereka masing-masing sibuk bergaduh antara satu sama lain. Tanpa mempedulikan singa dan harimau itu, familiar yang lain terus menyerang Ancient Demons yang tidak mempunyai tanda-tanda mahu kalah.

“Mereka terlalu kuat, Anna. Dalam keadaan begini, kita tidak mampu mengalahkan mereka,” beritahu Nva melalui minda Annabella. Suaranya agak resah.

Annabella juga sedar dengan situasi tersebut. Mereka tidak dapat mengalahkan raksasa-raksasa tersebut. Cemeti cahaya dimunculkan. Dia melibas cemeti ke arah Elioni yang terbang berdekatan dengannya. Apabila cemeti melilit pada pergelangan kaki burung itu, badannya terangkat di udara.

Book 1: Annabella Valiant [✓]Where stories live. Discover now