BAB 32

126K 7.1K 450
                                    

"Cepatlah sikit. Terhegeh hegeh!" Sergah Alief kuat. Dia tersengih nakal sambil memasukkan tangan ke dalam poket.

Pelajar tingkatan 2 itu terkebil-kebil memandang Alief, Ameer dan Faris.

"Kau pandang apa? Tak dengar ke Alief suruh ape tadi?" sergah Ameer pula.

"Cepatlah bro" Faris menepuk kuat baju pelajar lelaki yng hampir sama tinggi dengannya itu. Zaman sekarang, budak f2 pun lagi tinggi dari f5.

Pelajar lelaki itu mengeluh. Dia menggigit bibir. Di sebabkan dia tertolak Alief tadi, terus kena buli. Aish, nasib kau lah.

Alief, Faris dan Ameer masih memandang pelajar yng lebih muda itu. Pelajar itu menghela nafas dan mula bergerak kiri ke kanan. Bibirnya bergerak perlahan menyanyikan lagu Didi n Friends.

Beberapa pelajar yng lalu lalang di koridor tersengih memandang budak itu.

"Kuat lah sikit, tak dengar do" arah Alief lagi. Ameer dan Faris tersengih. Pelajar tingkatan 2 itu mengemam bibir. Mata dipejam seketika sebelum dia menyanyi dengan lebih kuat.

"Semut berkawat satu satu hoora hoorey.." dia menepuk tangan ke atas sambil bergerak ke kiri dan kanan. Terus meletus tawa tiga orang pembuli itu.

Beberapa pelajar juga ketawa melihat free show itu.

Ayna yng berdiri di hadapan kelas itu menggeleng seketika. Baru malam semalam dia melihat Alief tersenyum manis padanya. Sampai sekolah pagi ni, senyuman manis Alief terus bertukar menjadi pahit, masam, tawar, tak sedap, hak tuih.

Alief sudah tidak membulinya. Memang lah bagus. Tapi yang tidak bagusnya, mereka membuli orang lain pula.

"Tengoklah prince charming kau tu. Seronok betul buli orang" Hasya yang datang dari mana entah ikut juga memandang ke arah Alief dan gengnya.

"Lahai, kesian budak tu." Iqa juga berasa simpati melihat budak yang tak bersalah itu.

"Kuat lah lagi." Alief menolak bahu pelajar itu. Pelajar lelaki itu merengus sekaligus menjeling Alief tanpa sengaja. Ameer dan Faris tercengang. Mereka memandang pelajar lelaki itu tajam.

"Kau jeling aku ke?" soal Alief menarik lengan baju murid lelaki itu. Pelajar lelaki itu tersentak. Dia menelan air liur. "Berani kan kau?" Ameer menolak kasar kepala pelajar lelaki itu.

"Woi"

Serentak Alief, Ameer dan gengnya menoleh. Termasuk juga pelajar lelaki itu. Kelihatan Hafey dan gengnya melangkah mendekati Alief dan gengnya.

Pelajar lelaki itu tersengih lega melihat Hafey dan gengnya. Abang long aras tiga sudah mari. Alief memasukkan kedua belah tangannya ke dalam poket seluar sekolahnya. "Apa kau nak?" soal Alief tenang.

"Kau apahal kacau budak aku?" soal Hafey pula merenung Alief tajam.

Alief ketawa sinis. "Laa, budak kau ke? Sorry lah bro. Aku tak tau" Alief mencengkam leher pelajar lelaki itu kuat. Terbeliak mata budak itu dibuatnya..

"Tapi kan, budak kau dah cari pasal dengan aku lah. Mana boleh lepas macam tu je" sambung Alief lagi menayang senyum selamba.

Gengster Tu Aku Punya!Where stories live. Discover now