Part 11 : Rejection After Rejection

1.3K 95 0
                                    

Aduh!

Tertunduk dia dekat tengah jalan tu sambil pegang belakang kakinya yang sudahpun melecet gara-gara kasut yang dipakainya.

Dari hulu ke hilir dia pergi bertanya soal kerja kosong dan kerja. Tapi tiada satupun yang dia dapat berita baik melaluinya. Sampai naik lenguh kaki dia berjalan dengan kasut tumit tingginya ini.

Bersama dengan tenaga yang ada, Sera atur langkahnya ke sebuah kafe berdekatan. Setiba dia dalam kafe itu, Udara sejuk air cond dari tempat itu serta merta menyapa tubuhnya yang berpanas sejak tadi. Terus terlepas nafas lega Sera apabila dia masuk dan terus ke kaunter pesanan.

"Hai..selamat datang. boleh saya ambil pesanan?"tanya staf wanita di belakang kaunter itu padanya.

Bersama senyuman nipis di bibir. Sera pandang papan menu di atas kaunter itu buat seketika lantas kembali memandang pelayan di depannya. "Berikan saya smoothie strawberry yogurt satu"pesannya.

Staf itu kemudiannya sentuh itu dan ini di skrin mesin pesanan sejurus itu. "Semuanya 5$"sebutnya kemudiannya.

Sera tunduk mahu menyeluk dompet dalam beg tangannya, sekali tu muncul satu tangan dari tepinya.

"Saya bayarkan sekali. Berikan saya americano two shot."minta orang di belakang Sera tiba-tiba.

Kepala Sera tersentak memandang ke depan, lalu gerak ke tepinya.

Tepat pada masa yang sama, orang di belakang Sera muncul di tepi Sera pada masa Sera berpaling. Buatkan Sera hampir berselisih dengan muka lelaki tu kerana jarak mereka yang begitu rapat.

Staf wanita itu capai kad kredit yang di suakan oleh pelanggannya lalu di swipe tanpa ambil masa yang lama sebelum diserahkan semula pada tuannya. "Terima kasih, pesanan cik dan encik akan tiba sebentar lagi.."satu buzzer hitam di serahkan kepada mereka.

Sera pandang buzzer tu dengan muka teragak-agak. Nak di ambil orang belakangnya yang bayar. Dia ambil nanti orang belakangnya pula ikut dia. Jadi dia ambil keputusan untuk tidak ambil buzzer itu lantas berpaling dari situ.

Minum la situ, terus mati selera dia nak duduk sini. Pelik betul. Macam mana la lelaki ni selalu ada dekat mana dia berada.

Baru saja Sera hendak gerak ke pintu, satu cengkaman pada pergelangan tangan hentikan niatnya. Dengan kening terangkat Sera tunduk memandang lengannya di mana tangan berjari jemari runcing dan berurat timbul sedang mencengkam pergelangan tangannya.

Tak sempat Sera hendak angkat kepala memandang ke depan, dirinya terlebih dahulu di tarik ke arah sebuah meja jauh di tepi kafe tersebut dan di paksa duduk dekat situ serta merta.

"Apa ni?"marah Serah dengan kening berkerut tak suka.

Sambil buka butang kot, Dylan tarik kerusi lalu duduk di kerusi bertentangan dengan Sera lalu hadap Sera bersama muka seriusnya.

Terus Sera buat muka menyampahnya sebelum palingkan kepala ke kirinya di mana cermin kaca berada dan menyilang tangan ke dada tanda protes.

Lama keadaan ini berlangsung. Dylan pandang Sera, Sera pandang keluar cermin kaca tak berkata apa-apa.

"Fine...kau tak nak cakap apa-apa biar aku yang cakap dengan kau. Kau tak payah bercakap sebab aku rasa itu lebih baik. Yalah kalau kau bercakap buat sakit hati je kan." kata Dylan dengan suara mendatar serius tiada emosi.

Sera yang dengar terasa asing dengan keadaan itu. Kisah pulak dia!

"Aku dengar kau cuba cari kerja, betul?"Dylan silangkan kaki lalu duduk sandar ke belakang.

16.Tentang KitaWhere stories live. Discover now