3

15.6K 735 16
                                    



H  E  R
M  I  S  T  A  K  E





███████










Mata  dijatuhkan pada gelas yang kini diisikan wine oleh pekerja hotel . Lirikan dibawa kepada lelaki dihadapannya . Masin mulut , sebut sahaja manager terus CEO hotel ini yang memunculkan diri .


" have your drink miss — "


Elise menjungkit bahu , polos . Gelas dibawa ke bibir , merasai sedikit cairan mewah yang sentiasa menyapa deria rasanya .


" so , can we proceed dengan masalah yang — berlaku tadi ? " sopan dan penuh tata tertib usahawan muda ini .



Muda ke ?
Elise melirik lelaki itu atas bawah . Cuba mengagak umur mungkin — dari segi susuk tubuh dan wajah ...



Tersenyum kecil CEO itu apabila sedar lirikan nakal Elise , sudah terbiasa namun sikap wanita itu yang terang-terang check him out ,




" anyway cik Kimberlin , saya belum diperkenalkan secara formal . Saya Gaz , CEO hotel ini . "


Tangan Gaz yang tersua padanya disambut lambat-lambat . Supaya tidak ternampak seakan perempuan yang terhegeh-hegeh .



" well — you sendiri tahu nama I so , tak perlulah I nak introduce myself kan ? And , back to the main problem here " Elise sudah mulai membuka topik , cepat mula cepat habis kerana jarum jam sudah menunjukkan detik tengah malam .




" I pendekkan memandangkan dah lewat , ada masalah sikit dengan penginapan I kat hotel you ."



Gaz mengangguk , sedia maklum kerana sudah diberitahu oleh pekerjanya .
" tapi Cik Kimberlin , protokol hotel kami memang macam ni . Payment cik 50% hanya dapat tampung penginapan bilik hotel selama tempoh ini sahaja . Saya rasa cik lebih tahu kenapa kami tak dapat bantu — "


Elise mengeluh , geram memikirkan tindakan bapanya yang memblok semua kad kredit miliknya . Wang tunai pula hanya tinggal sisa sahaja . Tak akan cukup untuk sewa hotel lain !


Gaz melirik wajah Elise dalam sembunyi . Memerhati bagaimana wanita itu mengutil jemari sendiri dalam tak sedar . Gemuruh . Risau .



Ditilik jam di pergelangan tangan , lewat . " atau macam ni sahaja cik Kimberlin , saya benarkan cik stay sampai esok pagi memandangkan hari pun dah lewat dan ... " Ujar Gaz sambil matanya melirik pemakaian Elise yang jelas menceritakan pribadi wanita itu sendiri  , " — tapi hanya sampai esok pagi sahaja . Kemudian , you need to stay in other place "


Elise angkat muka , berbalas pandangan dengan lelaki itu . Cadangan itu ada baiknya juga . Sekurang-kurangnya malam ini tak perlu dia susah fikir mana mahu tidur .






























Langkah  diatur ke dalam ruangan lobi . Para pekerja yang melihat kehadirannya memberi tunduk hormat , sapaan formal .


Demerez membisu . Kosong wajahnya . Hanya kaki terus menapak ke arah lif . Sementara menunggu , telefon ditekup ke telinga sejurus membuat panggilan .



Her Mistake His RegretWhere stories live. Discover now