40

10.2K 480 13
                                    

H E R

M I S T A K E




_______________________







Tumbukan padu dilayangkan ke wajahnya .








Naik turun nafas Judah tika itu , mata mencerlung tajam pada wajah Demerez . Kolar baju Demerez dicekak kasar , memaksa lelaki itu berdiri meski terhuyung-hayang kerana high .





" sedarlah sial ! "





Tersengih Demerez , matanya yang kemerah-merahan seseakali terkatup  . Kewarasannya dipertikaikan dek kerana tindakannya tadi . Kesan dadah mulai meracuni tubuh .




Judah melepaskan kolarnya , kasar . Menghumban Demerez ke tepi sehingga lelaki itu terjatuh ke lantai .






" apa kau dah buat Rez ! Kau sedar tak ... ! " tergeleng Judah penuh kesal . Matanya kembali jatuh pada tubuh Demerez yang tunduk pada kawalan dadah .




" mummy kau Rez ... betul-betul mati kali ni ... really dead ! " selaran Judah membuatkan tubuh Demerez kaku .




Lama Demerez membisu , seakan sukar menerima kenyataan itu sebelum kepalanya terangguk-angguk . Perlahan-lahan tubuhnya bangun dari lantai , bertahan pada birai katil . Berpusing merenung tepat ke wajah Judah . Saling bertentang mata kedua lelaki itu .






" baguslah . Kali ni , dia buat keputusan yang ...tepat " datar bicara Demerez menyentak Judah , lantas sekali lagi dicekak leher lelaki itu . Mendorong kasar tubuh Demerez ke arahnya .






" she's still your mom Rez ! " gigi terkacip dengan amarah yang membelenggu diri Judah . Kesal dengan reaksi Demerez yang seakan sudah hilang pertimbangan . Sepertinya tiada jiwa .





Demerez tertawa sinis , tepi bibirnya yang pecah dek tumbukan Judah tersungging senyuman maniac . Mata yang kemerahan itu kosong dari segala rasa .







" ... kau nak aku buat apa hum . Meratap ? Meraung ? " seketika wajah Demerez yang polos bertukar bengis . Tegang wajah lelaki itu lalu tangan Judah direngkuhnya kasar dari membelit batang lehernya .






" stop this nonsense . Kau ... tak berada di tempat aku . Korang semua ! Tak berada di tempat aku ! Jadi , simpan korang punya nasihat ! Aku tak perlukannya ! " tengkingan Demerez jelas bergema , membuatkan Judah tertunduk lemah . Akur dengan kebenaran itu .








" ... Derin dah ada dekat hospital . Termasuk dengan ... orang yang dah langgar ... mummy kau . The police is on their way . " Sedaya upaya Judah cuba mengubah haluan dan rentak perbualan mereka . Diliriknya wajah Demerez yang kosong tanpa riak . Benar-benar mengecewakan .






" and ... mungkin kita akan ada masalah dengan polis . Pasal kematian mummy kau yang dipalsukan sebelum ni . We should expect the police to visit us at any time now . " keluhan pendek terluah dibibir Judah , meneliti diri Demerez yang masih high .







" aku akan terus ke hospital . I assume that you wouldn't go with me ? "





pertanyaan itu dibalas kebisuan . Malah , Demerez berpusing . Dengan langkahnya yang canggung dia menapak ke arah bilik air . Meski sedar tenungan mata oleh Judah menikam belakang kepalanya .









Her Mistake His RegretWhere stories live. Discover now