7

13.6K 815 15
                                    







H E R
M I S T A K E






※‡‡※

You want my silence , have it all



※‡‡※


















Kakinya yang mendaki anak tangga terhenti apabila namanya diseru . Elise tertangkap , perlahan-lahan menoleh . Sengihannya melebar apabila mendapati Elijah yang menyeru namanya . Keluhan dilepas panjang .


" Lise pergi mana , sekarang baru balik ? " pertanyaan lelaki yang hanya tua 5 tahun darinya itu dibalas senyuman kekok .



Elijah melirik pemakaian anak sulung kakaknya , dengan dress pendek dan sendat serta solekan yang agak tebal membuatkan dia membuat tebakan .



Senyuman senget meniti dibibir lelaki itu . " again ? "



Elise gigit bibir bawahnya , malu juga apabila kantoi dengan lelaki yang berusia lingkungan 20-an itu .


" besok kan sekolah — " lemah ujaran Elijah disambut keluhan bosan remaja itu . Dilihat remaja yang menginjak dewasa itu meraup rambut lurusnya . Jiwa lelaki jelas terjentik ,


" Eli bukan nak nagging atau apa tapi Lise kena ingat , Lise student lagi . Kalau hujung minggu tak apalah . "

Elise mengangguk seakan faham , sesekali bibirnya terbuka menguap kecil . Tidak lari daripada tenungan mata Elijah .



Lelaki itu mengeluh berat lantas menasihatkan remaja itu naik tidur segera memandangkan jam sudah menginjak jam 1 pagi .



Elise yang gembira dirinya sudah tidak dileteri segera mendakap erat tubuh lelaki itu . Sudah terbiasa kerana keakraban hubungan kekeluargaan mereka sejak lelaki itu pulang dari oversea dan tinggal di rumah agam mereka .



" thanks Eli . "


Elijah hanya melirik tubuh remaja itu yang memanjat anak tangga . Bibirnya dibasahkan sebelum kepala digeleng sekilas mengusir segala bayangan liar difikiran.


Hubungan baik dan akrab Elijah dengan Elise hanya berlandaskan kekeluargaan dimata ahli keluarga lain .
Namun , jika hanya atas dasar kekeluargaan mengapa lelaki itu tidak bisa seakrab itu dengan adik Elise , Ellen .
Hanya dengan Elise sahaja dirinya meluang masa . Keluar bersama sesekali dibawa Elise melepak dengan kawan-kawannya . Mungkin , kerana sikap Elise yang terbuka tidak seperti Ellen yang hanya terperap dirumah , mengulang kaji  .




Meskipun begitu , masih ada rasa tidak senang yang diluah kakaknya , Carla atas hubungannya yang begitu akrab dengan anak sulung Kimberlin . Kata kakaknya , Elijah seharusnya mengutamakan urusan kerja berbanding melayan karenah Elise . Mungkin kerana sikap kakaknya sendiri yang kurang mementingkan ELise berbanding Ellen membuatkan dirinya ingin menggantikan posisi kakaknya ,memberi kasih sayang buat gadis itu . Sama ada kasih sayang yang berlandaskan kekeluargaan atau ... hanya berpaksikan nafsu .


Her Mistake His RegretWhere stories live. Discover now