35

10.3K 653 28
                                    



H E R

M I S T A K E




_______________________



Daun pintu dikuak kasar .






Kepala Elise tertoleh , kaget kerana mulanya dia mengagak pegawai polis itu namun ...



... lelaki ini yang ditunggu-tunggu  selama ... 24 jam dia dikurung disini .




Dan , iya . Dia rindukan lelaki ini ! Dia tidak akan berdalih lagi . Lambat-lambat dia bangun dari duduknya , seiring itu juga Demerez menghampiri .





Derapan langkah lelaki itu sahaja yang bergema , tiada perkataan mahupun sebarang suara . Wajah itu sedikit tegang , namun kelihatan kendur sejurus melihat dirinya . Mungkin  , mungkin sahaja lelaki itu bersyukur kerana keadaan dirinya masih baik . Tanpa luka atau ...





Wajahnya disentuh oleh Demerez , hangat menyelimuti sisi wajahnya yang kedinginan dalam tekupan tangan lelaki itu .
Mata mereka saling bertaut , bisu .







" sorry I'm late "



Elise hanya angguk faham . Dirinya sudah tiada kudrat untuk menyoal lebih lanjut . Yang ada di pemikirannya hanyalah bilik tidur . Selepas dia membersihkan diri , of course .







" dia ada sakiti kau ke " datar pertanyaan Demerez membuatkan renungan mata Elise berubah gelap. Tanpa sedar , tangannya naik menggenggam kemeja hitam Demerez . Meraih perhatian lelaki itu sekelip mata .





" tell me Elise " nada Demerez berubah tegas . Terselit kemarahan dalam nada itu .




Elise menggeleng , kepala terdongak menyambung tautan mata mereka . " he just ... using a dirt card . Try to seek information or proof from me "



" using you to get me " gumaman Demerez kedengaran gelap apatah lagi dengan wajah lelaki itu yang tegang dan dingin . Punya aura gelap dan membunuh.




Lengan Demerez digenggam sedikit kuat , " Elijah .Dia tahu you and I ... ada kaitan . "




Lirikan mata Demerez kendur , sebelum kedua tangan lelaki itu naik menekup wajah Elise . Saling bertatapan , tatapan lembut . Segaris senyuman meniti dibibir Demerez ,berjaya menghakis sedikit rasa gusar dalam dada Elise .





" don't worry . I'll get that . Now , let's get you home " sebelah tangan sasa itu melingkar dibelakang tubuh Elise lalu jatuh dibahagian pinggang wanita itu .





Elise masih kaku . Tidak bisa menyalahkan dirinya apabila otak sudah memberat dengan pelbagai masalah dan persoalan . Kegelisahan serta ketakutan menghantui diri . Tidak habis fikir , bagaimana jika pegawai polis itu tahu sesuatu mengenai kematian Elijah . Lebih teruk , punya bukti untuk menyalahkan Demerez .




" Demerez .... "



" ... Judah ...macam mana ? "




Her Mistake His RegretWhere stories live. Discover now