15

11.9K 656 18
                                    







H E R
M I S T A K E








※‡‡※








Apa kesalahannya ? Dimana silapnya ? Mengapa ...




Dress ditubuh yang masih tidak ditukar diguntil-guntil . Bibir yang bergetaran diketap perlahan . Bayangan kejadian semalam terlayar di birai mata . Menghantui ... atau hanya ...












Cukup wajah itu menghantar ketakutan dalam dirinya . Getaran jelas merentap jiwa saat mata menikan tubuh itu . Disebalik kumpulan lelaki bersut formal ,



Berdiri gah , seorang pemusnah ...pemusnah hidupnya .
Yang mengalirnya darah sama , dikategorikan keluarga .



Saat matanya bertembung dengan sepasang mata itu , jelas tergamam . Kaget terbias diwajah lelaki itu .



Tanpa menunggu lama , dia mengusung langkah untuk melarikan diri . Iya , dia tidak kuat . Tidak kuat berhadapan dengan orang yang sudah memusnahkan keseluruhan hidupnya . Maruahnya sudah tiada nilai disebabkan perbuatan lelaki itu . Malu . Malu bersarang dalam diri Elise .




Belum sempat melarikan diri, lengannya dipaut kemas . Mata pantas naik ke pemilik tangan itu .


Demerez memberi tatapan kosong buatnya sebelum mata lelaki itu menikam wajah Elijah yang sudah menghampiri mereka . Dirinya lebih tepat .





" Lise ... " seruan namanya dibibir lelaki itu menjijikkan Elise . Namun , pautan Demerez yang masih dilengannya memberi sedikit kekuatan . Apa mungkin ?




Sedar pegangan Demerez pada tangan Elise , membuatkan Elijah kebingungan . Matanya melirik sikih berganti pasangan itu bersama kerutan jelas diwajah yang tegang .






" kau ... kenal dia Lise ? " perlahan , separa berbisik pertanyaan Elijah .



Demerez tarik senyum sinis .
" tunang aku . Ada masalah ? "



ELijah terpempam. Terbuntang matanya mencari wajah Elise . Ingin mendapatkan kepastian dari wanita itu sendiri .


" Lise , tell me " gesa Elijah , mengambil satu tapak ke arah Elise . Dipandang sepi oleh Demerez yang sudah meleraikan pautan di lengan wanita itu .



Elijah ketawa kekok . Namun , cukup memancing minat rata-rata tetamu yang berhampiran dengan mereka . Kini , kesemua mata melirik ke arah mereka .



" aku tak tahu siapa kau —— "



" dia perempuan aku ! " selaran Elijah mematikan bicara Demerez . Jelas lelaki itu diamuk emosi apabila melihat Elise disentuh oleh lelaki lain terutama , Demerez .


" ... Lise ... kan Eli dah janji nak jaga Lise ...kenapa ... why you are doing this ... why ? " bahu Elise indmgin disentuhnya namun pantas sahaja Elise tepis kasar .




Her Mistake His RegretWhere stories live. Discover now