CHAPTER 43- AKU DAH BUNUH DIA.

7.4K 467 42
                                    

POV Asha

Aku menelusuri satu dimensi yang berwarna biru gelap. Yang ada hanya sesuatu yang kecil tetapi mengeluarkan cahaya seolah-olah bintang tergantung di sana-sini. Tak, ia tak tergantung. Segalanya seakan-akan terapung pada tempatnya. Seakan ada satu tali yang menariknya dari atas ataupun sesuatu tiang yang menyokongnya dari bawah. Malah, aku yang sedang berbaju jubah putih seakan-akan terapung-apung. Aku tidak merasakan apa-apa di kakiku, tapi aku tak berasa yang aku akan jatuh.

Dari jauh kelihatan sesosok perempuan yang sedang membelakangiku. Juga berbaju jubah putih. Rambutnya yang panjang ikut beralun bagaikan ada udara yang bertiup. Aku mengamati bentuk belakangnya yang tak terlalu jelas itu. Tapi dari jauh, aku mampu agak sosok siapakah itu.

"Ibu?" panggilku. Ya, aku yakin itu ibu. Aku terus tersenyum lebar dan mendekatinya. Tapi aku tidak berjalan. Aku seolah-olah terapung dan mendekatinya.

"Ibu..." bahu kanannya aku sentuh.

"Hiiiii.... Hiiiii...." tiba-tiba ibu menangis tersedu-sedu. Aku menjadi cemas.

"Ibu? Kenapa ni?"

"Hiiii..... Hiiii...." ibu masih menangis.

"Ibu? Ibu janganlah menangis. Ibu..." aku menggoyang-goyangkan tubuhnya dari belakang. Melihat ibu sebak, aku turut berasa mahu menangis. Aku memeluk belakang tubuhnya yang terasa sejuk. Kenapa... Ibu sejuk sangat?

"Aku dah bunuh dia..."

"Ibu?"

"Aku dah bunuh dia..."

Perlahan-lahan ibu memusing menghadap aku. Kedua tangannya berlumuran darah dan seluruh baju putihnya juga berlumuran darah. Ibu meraung sekuat hati. Tangannya yang masih berdarah itu menyapu air mata yang mengalir pada mukanya hingga seluruh mukanya merah berbalut darah.

"Aku tak sengaja! Aku betul-betul tak sengaja!" jerit ibu lagi.

"Ibu... Janganlah macam ni..." ucapku sambil menangis. Tangannya aku lepaskan dari menarik-narik rambutnya yang panjang.

"Aku dah bunuh dia..." kata ibu sambil matanya melihat ke kiri bawah. Aku turut melihat apa yang ibu lihat.

Tiba-tiba aku berada di rumah. Rumahku yang lama. Rumah tempat tinggal aku, ibu dan juga ayah tiriku. Kelihatan ayah tiriku sedang terbaring di lantai dengan mata yang masih terbuka luas dan mulut yang ternganga. Dada dan perutnya pula penuh dengan darah. Pisau masih tertancap pada dadanya.

Aku menekup mulut dan terus berganjak ke belakang. Nafasku tersekat-sekat melihat ayah tiriku seperti itu. Keadaan rumah memang berantakan. Semuanya jatuh dan bersepah. Aku tersandar kedinding dan baru aku perasan yang baju t-shirtku terkoyak-koyak dan skirt panjangku terkoyak separuh.

Aku terus memeluk diri dan terduduk di lantai. Air mataku habis tumpah. Aku menangis tersedu-sedu menahan rasa takut. Dan aku tak pasti mana satu yang aku takutkan sama ada keadaan diriku atau ayah tiriku yang sudah mati.

Tiba-tiba ibu yang entah dari mana datang berlari ke ayah tiriku yang terbaring. Pisau yang tegak berdiri pada dadanya ditarik oleh ibu sambil menjerit.

"AKU DAH BUNUH DIAAA!!!!"

Pisau itu ditikam berkali-kali pada dada ayah yang sudah tak bernyawa. Berkali-kali, sampai hancur daging dan tulang-tulang dada ayah. Mataku membulat melihat perbuatan ibu.

"Ibu!"

"Ibu, dah ibu!" jeritku ketakutan apabila ibu masih menikam dada dan perut ayah. Aku takut menghampiri ibu tapi aku betul-betul tak tahu nak buat apa.

"Hahahahah, aku bunuh dia! Mati kau, mati!"

"Ibu... Cukuplahh..." rayuku lagi sambil menangis. Aku takut untuk mendekati ibu. Tapi aku tak sanggup melihat ibu menikam ayah seperti itu.

TERSESAT KE ALAM BUNIANWhere stories live. Discover now