CHAPTER 56- MANA KERIS TU?

6.7K 369 31
                                    

"Kenapa?"

"Kenapa apa?"

"Kenapa tengok aku macam tu?"

"Aku suka tengok kau makan. Dan malam ni, kau nampak betul-betul cantik. Sejujurnya, aku tak pernah nampak perempuan manusia secantik kau," ucapnya lagi. Sebelah tangannya diletakkan ke atas meja dan dia menongkat dagu sambil merenung aku makan.

Dah kau duduk dalam gua. Manalah nak nampak perempuan cantik. Padahal bersepah je kat luar sana perempuan yang lagi cantik dari aku. Kau je yang tertinggal kereta api. Bebel aku dalam hati.

"Awak tak makan sekali?"

"Tak perlu. Cukup aku lihat kau makan, pun aku dah kenyang."

Aku hanya membiarkan dia yang tak habis-habis merenung aku dan teruskan makan. Malam ni aku perlukan tenaga yang banyak. Jadi, nak tak nak aku memang kena makan.

"Makan lagi," katanya lagi lalu beberapa potong daging diletakkan di atas pingganku. Aku cuma mengangguk. Sempat aku mengerling ke pinggan salad yang berada di sebelah pinggan daging. Melihat aku mengerling ke arah pinggan salad, Mustafa terus mencedok sesudu lagi salad ke dalam pingganku.

Tiba- tiba rambutku yang terurai menutupi telinga diselaknya dan diselitkan ke belakang telinga. Aku terus menoleh kepadanya.

"Makan, makan," katanya lalu tersenyum. Aku mengelak sedikit dan terus mengalihkan rambut ke belakang.

"Rambut kau basah lagi ni. Kenapa tak keringkan betul-betul? Nanti selesema pulak. Malam-malam begini, dalam gua ni sejuk," katanya lagi. Rambutku disentuh dari atas hingga ke bawah. Ada masa jemarinya mengena di belakang leherku dan dileret hingga ke pinggang. Aku terus berganjak ke tepi.

"Mustafa, saya nak makan," ucapku perlahan.

"Makanlah."

"Janganlah kacau saya macam ni."

Dia tersengih nakal. Tiba-tiba tanganku ditarik dan tubuhku dijatuhkan ke tilam. Sebelah tangan kanannya menghadang bahagian perutku dan sebelah lagi digunakan untuk menyokong tubuhnya. Dia berbaring di kananku. Wajahnya kini cumalah seinci dari wajahku.

"Lambat sangat kau makan. Aku tak sabar," kata Mustafa sambil tersengih senget. Aku menelan liur mendengar dia berkata begitu. Jantungku terus berdegup kencang.

"Sa... saya... nak... makan dulu..."

Dia tersengih.

"Kau nak makan sampai esok ke?" Katanya lagi. Kini tangannya sudah meleret-leret di rambutku pula. Diselaknya helaian demi helaian rambut yang menutupi wajahku.

"Saya..." aku cuba untuk bangun. Tapi terus tangannya menghadang pergerakanku.

"Kau nak pergi mana?"

"Saya.... saya tak boleh..."

"Tak boleh apa?" Sebelah tangannya memaut pinggangku dan ditarik mendekati tubuhnya. Aku semakin tak keruan apabila dadanya mengena ke bahuku.

Tak boleh! Aku betul-betul tak boleh! Padahal tadi aku dah rancang apa yang patut aku buat. Tapi sekarang ni aku betul-betul gugup.

"Tolong. Saya... saya tak boleh. Tolong lepaskan saya..." aku terus menolak dadanya dan hendak bangun. Tapi dia terus menarik aku jatuh ke tilam. Mataku membulat apabila tubuhnya yang besar itu terus menindih tubuhku.

"Kau nak pergi mana, sayang? Malam ni malam pertama kita. Takkanlah kau nak tinggalkan aku sorang-sorang?"

"Tapi saya tak sedia. Tolonglah, malam ni je..." rayuku lagi lalu berusaha untuk menolak tubuhnya. Mustafa cuma tersengih mendengar rayuanku.

TERSESAT KE ALAM BUNIANWhere stories live. Discover now