💎12💎

6.6K 574 25
                                    

"Aku... Aku..." Kata-kataku tersangkut apabila semua mata memandangku. Aku yang tidak mahu ada kontroversi lagi berlari meninggalkan kumpulan tersebut.

Bang!

Belum sempat aku melepasi pintu gerbang taman, satu piano ilusi telah menghalangku dan menyebabkan aku menghentamnya dan aku jatuh ke lantai. Aduh, nasib tak patah hidung aku!

Tanpa memalingkan diri, aku dapat merasakan seseorang sedang menghampiriku dari belakang. Sambil menggosok hidungku yang kesakitan, satu udara merdu melepasi wajahku. Segera aku berpaling.

"Ha, feel my new move. The Piano Appearance!" Audrey bercekak pinggang di hadapanku berkata sambil tersenyum sinis. Riak wajah puas terpapar di wajahnya.

Aku yang sedang duduk di bawah memandang ke atas. Tanpa menghiraukannya, aku berpaling ke belakang bagi melihat insan-insan yang ada. Nampaknya, Mayu masih berada di situ dengan wajah yang risau. Namun, gadis itu tidak mampu untuk membuat apa-apa.

"Hey, I'm talking to you!" Jerit Audrey dengan marah. Segera aku menoleh ke arahnya.

Keluhan perlahan aku lepaskan sebelum membalas. "Okay-okay. Urgh, aku ada kat sini bukan sebab nak tengok Faron, kay. Aku just nak tengok Olivia dan Ethan je. Tiba-tiba kita terserempak. Hahah!" Aku akhiri dengan ketawa tidak ikhlas.

"Iya?" Soal Faron dari jauh.

Aku menoleh ke arahnya dengan terketar-ketar. "Iya."

"Tch." Faron memalingkan wajahnya lalu berjalan pergi.

Audrey menoleh dan dia terkejut apabila melihat Faron meninggalkannya sendirian. "Faron tunggu!" Jeritnya dengan manja lalu berlari perlahan dengan kasut tingginya yang berbunyi-bunyi.

Aku menghela nafas lega dan melihat Mayu yang sedang berlari ke arahku.

"Daijoubu desuka (Awak okey)?" Dia menyoal. Aku mengangguk perlahan.

"Kenapa bila pada satu masa tu saya nak enjoy the moment mesti akan ada sesuatu yang buruk berlaku kepada saya?" Bebelku panjang seraya menarik tangan Mayu untuk pergi dari situ.

"Hey!" Satu laungan kedengaran dari jauh. Aku menoleh.

Ethan sedang tersenyum lalu melambai. "Nanti tengok persembahan saya lagi tau!" Laungnya gembira.

Kening aku jongketkan sebelum membalas dengan anggukan. Lelaki tu dah kenapa?

♪♪♪♪♪

"Argh, kenapa hari saya selalu tak tenang macam ni!" Keluhku sambil merebahkan diri ke atas katil. Tangan aku letakkan ke atas kepala.

Darya mengintai dari katil atas lalu bertanya. "What happened?"

Kemudian, aku menceritakan segalanya kepadanya dan dia pun tertawa.

"Gosh, I saw you always got yourself into trouble lately. What's gotten into you, Hailey?" Dia berkata dan mengakihirinya dengan tawa kecil.

Aku melepaskan keluhan berat seraya menyandarkan diri ke dinding. "I don't know. Everything became wrong after I met that guy."

"Who?"

"The one that you guys called, the school prince."

Muzika MelodiaWhere stories live. Discover now