💎49💎

4.4K 426 16
                                    

Sudah seminggu berlalu maka... Masa untuk ke airport!

"Huwaa! Sekejapnya adik balik..." Kakak berkata sedih sambil mengesat air matanya berkali-kali.

Aku yang mahu masuk ke balai pelepasan berasa tergugat seketika. Aduhai, bukankah baru sahaja kita minum-minum di Starbucket dan berjanji untuk tidak nangis?

"Kakak simpan air mata tu nanti okey? Saya tak akan pulang sehinggalah tiba masa kumpulan saya untuk ke Perancis. Maka dengan itu, bersabarlah ya. Kita boleh buat facetime. Tak pun, curi masuk sekolah macam abang buat." Kata-kata terakhir itu sengaja aku kuatkan. Terdiam abang dibuatnya apabila ayah mula menjeling tajam.

"Alah! Kakak nak ambil cutilah masa kamu balik tu." Kakakku berkata sendu.

Aku memberikan pelukan buat mereka seorang demi seorang. Selepas itu, aku mengundur diri dengan memberi nasihat kepada setiap ahli keluargaku agar menjaga diri baik-baik. Pergerakan Lilac yang semakin rancak merisaukan aku. Bila-bila masa sahaja mereka boleh menjumpai kami.

"Kalau ada masalah, jangan lupa call abang!" Pesan abang sebelum aku menghilangkan diri.

Yalah, hanya dia sahaja yang tahu bahawa aku berada di bawah pengawasan salah seorang ahli Lilac iaitu Ethan.


~~~~~~~~~~~~~~~


Menaiki pesawat peribadi yang telah disediakan oleh Mayu membuatkan aku berasa janggal. Sudahlah aku seorang sahaja di sini!

"Justin, awak naik apa?" Gumamku sendirian sambil memandang ke luar tingkap. 

Walaupun sedikit bosan tanpa teman, aku tetap berpuas hati dengan layanan yang diberi. Makanan sedap, anak-anak kapal yang kelakar serta cerita yang disiarkan di televisyen juga menarik.

Dapatlah juga aku tengok Love Live, hehe.

Oops, dah dapat arahan untuk pakai seatbelt. Pesawat bakal mendarat. Jepun bakal aku lawat!


~~~~~~~~~~~~~~~


Setibanya di lapangan terbang Haneda, aku mengambil bagasi di tempat yang sepatutnya dan berangkat keluar. Sejuk, nyaman dan damai. Teknologinya juga canggih!  

"Pergh, serentak!" Suara Faron yang aku dengar dulu apabila aku tiba di ruang menunggu yang telah diberitahu oleh Mayu buat kami semua. Beberapa  buah kerusi di dalam ruang yang ditutupi cermin kaca telah tersedia cantik untuk kami.

Serentak? Serentak apa?

"Serentak kalian sampai ya?" Min Hyuk pula bersuara. Aku segera menoleh dan terlihat Lydia yang sedang tersenyum di sebelahku.

"Lah, kenapa tak tegur saya?" Tanyaku pada Lydia. Sepanjang perjalanannya tadi, dia mengekor aku dari belakangkah?

Lydia melabuhkan punggung ke sebelah Reuben lalu membetulkan keudukan bagasinya. "Saja. Nanti awak lari kalau saya tegur. By the way, mana Justin dan olivia?" Ujarnya mengubah topik.

"Saya nampak Olivia pergi toilet tadi." Suara Justin yang tiba-tiba muncul mengejutkan kami semua di situ. 

Dalam kekejutan itu, kami dapat mendengar kekecohan berlaku di luar. Kami melihat melalui cermin kaca tersebut sebelum tiga orang daripada kami iaitu aku, Faron dan Justin bergegas ke tempat kejadian.

Muzika MelodiaWhere stories live. Discover now