💎64💎

4K 402 3
                                    

"Rimaslah! Tahu tak rimas? Rimas!!" Lydia menjerit kepada pengawal terlatih miliknya yang telah diarahkan oleh Lady Beatrix untuk menjaga kami. Terkebil-kebil pengawal itu melihatnya yang bising membebel.

"Nampaknya, dia tak biasa dijaga oleh seseorang." BisikJustin dengan senyuman senget. Dia berpeluk tubuh memandang Lydia yang sibuk meluahkan isi hatinya pada pengawal yang tidak tahu apa.

Aku yang berada di sebelahnya pula tersengih. "Memanglah. Sudah tugas dia jaga orang. Bila dia pula yang dijaga, siapa tak rimas kan?" Balasku semula. Kemudian, kami berdua ketawa serentak.

"Apa yang suka sangat budak-budak Perancis ni? Tak sabar nak balik?" Mayu menegur kami yang sedari tadi berbisik sesama sendiri.

"Kita dah sampai Venezuela. Of course lah tak sabar nak balik. Lepas pergi ke Chile, kita akan ke sekolah. Dua minggu selepas itu, berlepaslah kita ke Perancis." Jawab Justin bersahaja. Matanya mengerling pada pengawal yang berdiri di belakangnya. Pengawal itu tersenyum nipis.

Tidak lama kemudian, Olivia muncul bersama Faron yang menemaninya bagi mengelilingi lapangan terbang itu. Mereka berdua menghampiri kami lalu duduk kepenatan. Dua orang pengawal Muzika Melodia pula setia mengekori di belakang.

"Kejap lagi, pengawal saya akan datang untuk angkut beg." Tutur Olivia perlahan. Pengawal yang berada di sisinya itu mencebik. Sudah ada pengawal disediakan, mahu juga pengawal sendiri.

"Jangan jealous~" Ejek Faron pada pengawal itu. Apa lagi, belum sempat aku hempuk si Faron tu, Talha dah buat dahulu.

Min Hyuk mengeluh perlahan apabila kumpulan kami mula membuat bising. Dia menyarungkan topeng mulut agar kurang sedikit rasa malunya itu. 

"Hey, do you know how to fight?" Reuben memulakan bicara bersama pengawal miliknya.

Pengawalnya itu menoleh ke arahnya lalu mengangguk. "Do you know how to fight, Mr Green?" Soalnya pula dengan senyuman sinis.

Reuben berdecit geram. Dia tidak membalas namun riak wajahnya itu mengundang senyuman jengkel pada semua pengawal yang ada.

"Not all of us doesn't know how to fight, though. Try fight with us, the Melody Students. Let see who will win." Sampuk Faron, nakal. Bibirnya pula menguntum senyuman sinis. Gayanya pula bagaikan memandang rendah kepada pengawal yang disediakan.

"Pfft, look who's talking." Ejek pengawalku apabila sahabatnya tidak menjawab. Aku rasa, dia ingin mengungkit tentang perkara yang terjadi sewaktu kami berada di Bukit Bendera, Pulau Pinang. Viral jugalah kejadian itu di kalangan pelajar di sekolah.

Biasanya, Faron akan melawan. Namun kali ini, dia hanya berpeluk tubuh sambil tersenyum kecil. "I know and I've changed. Right, dear?" Dia bertanya padaku dengan kenyitan mata.

Aku melakukan rolleye lalu mengangguk tanda mengiyakan. Dia tersenyum gembira.

"Sudahlah. Bila kita nak pergi? Saya sudah rimas ni." Sibuk Lydia yang muncul di sebelahku secara tiba-tiba. Aku dapat lihat pengawal miliknya ditolak agar berdiri jauh darinya.

"Okay, jom kita gerak!" Olivia berdiri dengan tangan yang dijulang ke udara. "Nak sangat tunjuk hebat kan? Bawa bagasi kami." Arah Olivia kepada pengawal-pengawal itu sebelum berlalu pergi. Nampaknya, dia tidak jadi untuk menggunakan pengawal keluarganya.

Kami semua bergerak ke hadapan tanpa menoleh lagi. Melihatkan para pengawal yang terkial-kial membawa beg kami itu, aku tersenyum.

Kalau dengan Olivia, kau janganlah main-main.


~~~~~~~~~~


Muzika MelodiaWhere stories live. Discover now