Part 4 - Si Ketua Pengawas

38K 2.1K 80
                                    

Fawwaz Amsyar meronda kawasan sekolah bersama tiga rakan baiknya yang juga merupakan pengawas sekolah iaitu Hakim, Emran dan Faiz. Menjadi tugas mereka untuk mengawal keadaan pelajar ketika waktu rehat.

Ketika mereka melalui kawasan taman sekolah, mata Fawwaz menangkap susuk tubuh yang amat dia kenali. Dia tersenyum jahat. Masa untuk bermain dengan air.

"Hey budak. Makan sorang je ke. Nak cik abang teman?" Usik Fawwaz diikuti ketawa mengejek rakan- rakannya. Suasana yang agak sunyi memudahkan mereka untuk mengucar kacirkan keadaan. Hanya beberapa orang pelajar junior yang melalui kawasan itu. Mereka tidak berani menegur. Maklumlah ketua pengawas yang digeruni.

Andrea hanya buat tak tahu seperti yang pernah dia lakukan kepada Ain

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Andrea hanya buat tak tahu seperti yang pernah dia lakukan kepada Ain. Ibunya pernah berpesan, jika ada orang yang mengganggu jangan dilayan. Nanti makin menjadi- jadi. Jika dihiraukan lama- lama diam juga suara sumbang itu. Andrea menahan sabar.

"Sombong jugak kau eh" kata Fawwaz lagi. Geram kerana tegurannya tidak diendahkan. Ingatkan mahu membuatkan hati gadis itu sakit, tapi hatinya pula yang sakit dengan sikap gadis itu. Fawwaz memandang tajam ke arah Andrea.

"Nama acah-acah English. Padahal duduk Malaysia jer pon. Kalau dah Melayu tu melayu jelah. Tak payah nak acah orang putih" sambung Fawwaz lagi. Kali ini dia tersenyum sinis apabila Andrea mengangkat wajah memandang tepat ke arahnya.

Kedudukan mejanya berhadapan dengan meja Andrea dalam kelas memudahkan dia untuk menganggu gadis itu. Hanya Andrea sahaja yang kelihatan tidak berminat dengannya manakala yang lain tergedik- gedik mahu mendampingi dirinya.

*Fawwaz Amsyar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

*Fawwaz Amsyar

Tiba- tiba, suara jerkahan dari belakang menyentakkan mereka yang berada di situ. Serta merta ketawa mereka terhenti. Masing- masing menoleh untuk melihat gerangan siapakah yang berani menaikkan suara di hadapan ketua pengawas.

"Woihhh. Kau tak habis-habis kacau dia apasal. Memang tak senang eih hidup kalau tak kacau orang" marah Ain sambil melangkah mendekati sepupunya aka ketua segala syaiton.

"Hesyy ada pulak langau datang menyibuk. Kau tu yang apahal. Tak payah sibuk hal aku" Fawwaz membuat gaya menghalau lalat. Rakan- rakannya hanya ketawa melihat tingkah laku Fawwaz.

Dia VampireWhere stories live. Discover now