Part 34 - Ciuman manis

43.5K 1.9K 62
                                    

"Pergi kemas semua barang kau" arah Zuhairie tegas. Langsung tiada secalit senyuman di wajah itu. Baju yang basah dengan peluh ditanggalkan dan dilempar masuk terus ke dalam bakul pakaian kotor. Tadi, dia work out menggunakan punch bag. Cara untuk dia melepaskan geram dan tekanan. Juga salah satu cara untuk dia berfikir bagi menyelesaikan sesuatu masalah.

 Juga salah satu cara untuk dia berfikir bagi menyelesaikan sesuatu masalah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kita nak pergi mana?" Ain menyoal dengan penuh tanda tanya. Dia yang baru selesai solat maghrib segera mendekati Zuhairie. Telekung masih tersemat di kepala.

Dia memanjat rasa syukur ke hadrat Ilahi apabila melihat Zuhairie mendirikan solat tiga rakaat itu sendirian di bilik tadi. Lelaki itu berubah juga akhirnya setelah seminggu Ain menunjuk ajar cara solat yang betul. Lepas ni boleh ajar baca Quran pulak. Dan juga solat jemaah.

"Buat aje apa aku suruh. Jangan banyak tanya" kata Zuhairie garang. Pelik betul perangainya sekarang. Kadang sweet, kadang pula terlebih garang. Hormon tak stabil agaknya.

"Baiklah tuan putera" Ain menunduk penuh hormat seperti berada di hadapan raja. Kain telekung diangkat sedikit. Wajah pura-pura dimaniskan. Padahal dalam hati mahu saja dia ketuk-ketuk kepala lelaki itu.

"Tak payah perli aku" Zuhairie yang melihat menjeling tajam Ain yang bertelekung. Terasa dirinya sedang disindir. Dia bergerak ke almari untuk mengambil tuala. Badannya yang berpeluh mengeluarkan bau yang kurang enak dan badannya berlengas.

"Yelah.... Garang bebenor. Cium karang" gumam Ain perlahan. Namun, telinga lintah Zuhairie pantas menangkap butir bicara itu. Langkahnya terhenti dan dia menoleh semula menghadap isterinya.

"Apa? Ulang sekali lagi" ujar Zuhairie. Dia melangkah perlahan mendekati tubuh Ain. Melihat muka cuak isterinya, dia menahan senyum. Tadi berani bukan main. Ni takut pulak?

"Mana ada saya cakap apa-apa. K lah saya nak pergi kemas baju. Bye" Ain menjadi gelabah apabila melihat Zuhairie semakin mendekat. Dah la tak pakai baju. Ingat seksi kut. Cepat-cepat dia meminta diri. Wuduknya masih ada. Kalau tersentuh dengan Zuhairie mesti kena ambil air sembahyang lain. Dia mahu sambung solat isyak sekejap lagi.

Tangannya yang berlapik telekung ditangkap oleh jemari kasar Zuhairie. Jantung Ain berdetak laju. Ah sudah ! Dia nak buat apa ni?

"Fikir aku pekak?" Soal Zuhairie sinis. Dia mula menolak tubuh Ain ke dinding. Kedua belah tangan mengepung isterinya dikiri dan kanan. Mata hazel itu merenung lama ke dalam anak mata isterinya. Ain menjadi tidak tentu arah lalu melarikan anak mata. Malu untuk membalas renungan itu.

"Nak cium sangat kan?" Dengan suara menggoda Zuhairie berkata. Bibirnya sudah semakin menghampiri bibir Ain. Hanya beberapa inci sahaja bibir mereka akan bertemu.

"Jangan sentuh ! Saya ada wuduk" Ain sudah tidak senang duduk. Spontan kedua tangan menekup mulutnya sendiri. Zuhairie senyum sendiri melihat telatah itu.

"Wuduk boleh ambil lain" Zuhairie menarik tangan Ain yang menutupi bibir itu. Ain kembali panik saat Zuhairie mendekatkan wajahnya dan sesaat kemudian mata Ain terbeliak tatkala bibir Zuhairie menjamah lembut bibirnya. Kedengaran nafas suaminya semakin rancak. Lama mereka berkeadaan begitu sebelum Zuhairie melepas lembut tautan itu.

Dia VampireWhere stories live. Discover now