Part 52 - Tidur luar

38K 1.7K 87
                                    

Ain Amani sejenis yang manja

So, jangan pelik kenapa dia panggil Zuhairie dengan panggilan bie dan abang

Bie pun dia guna
&
Abang pun dia guna

Ok gais?

••

••

Andry Zuhairie Risley mencuci luka gigitan di leher Ain Amani dengan berhati-hati. Sekali sekala kedengaran Ain mengerang kesakitan. Timbul rasa bersalah dalam hati. Kalaulah dia boleh kawal perasaan tadi, pasti Ain tidak akan rasa sakit seperti ini.

Panik dia tadi bila lihat Ain tiba-tiba rebah. Isterinya itu kelihatan tidak bermaya dan terlalu lemah.

"I'm sorry sayang. You look so weak just now" ucap Zuhairie lembut. Luka itu diletakkan sedikit cecair sebelum ditampal dengan kapas. Dia mengucup tempat luka itu, berharap sangat luka itu cepat sembuh. Kemudian, Zuhairie memusingkan badan Ain menghadapnya.

"It's okay. Sayang gembira tengok abang kembali normal" Ain tersenyum manis walaupun dalam keadaan menahan sakit. Lehernya rasa seperti mahu patah. Jemari Zuhairie yang naik mengusap pipi mulusnya dipegang erat. Rasa bahagia apabila mendapat sentuhan lelaki itu.

"Sayang duduk sini baik-baik. Abang pergi buatkan susu untuk sayang" Zuhairie terus bangun selepas Ain mengangguk kecil.

Hampir sepuluh minit Zuhairie berada di dapur sebelum naik semula ke bilik menemui Ain Amani. Segelas susu untuk ibu mengandung turut dibawa bersama. Dia mengambil tempat di hadapan isterinya lalu menghulurkan minuman itu kepada Ain Amani.

Ralit sungguh dia memerhatikan Ain yang sedang meneguk air. Sejurus susu itu habis diminum, gelas kosong di tangan isterinya diambil lalu diletakkan di sisi. Dia sambung merenung wajah comel Ain sambil menongkat dagu.

"Abang... Sayang teringin nak tengok bintang waktu malam sambil tidur" ujar Ain mengerdip kelopak mata. Dia suka lihat bintang- bintang di langit. Ia mengingatkannya tentang kebesaran Tuhan yang memerintah alam semesta ini.

Lagipun, dia mahu meluangkan masa untuk mengumpul moment romantik bersama Zuhairie. Bila anaknya lahir nanti, dia boleh ceritakan saat bahagia ini.

Ain lihat Zuhairie tiba-tiba bangun. Tiada kata yang keluar dari bibir lelaki itu. Aik... Takkan permintaannya itu membuatkan Zuhairie berkecil hati? Besar sangatkah permintaannya ini?

Zuhairie mengambil gebar tebal yang tersimpan di dalam almari. Lelaki itu turut mencapai bantal yang berada di atas katil. Ain hanya memerhati tingkah lelaki itu yang keluar masuk dari balkoni ke dalam bilik.

 Ain hanya memerhati tingkah lelaki itu yang keluar masuk dari balkoni ke dalam bilik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Dia VampireWhere stories live. Discover now