Part 76 - Mangsa seterusnya

27.6K 1.5K 131
                                    

Andry Zuhairie Risley menyelak helaian seterusnya majalah MASKULIN yang dibaca. Zaura yang sedang berada di atas katil tidak dihiraukan. Tadi, Ain ada meminta dia untuk menjaga Zaura sementara menunggu untuk mengemas rumah dan memasak. Tapi, benda lain dia lakukan. Langsung tidak mengambil peduli tentang bayi tersebut.

Kira bersyukur la aku sanggup tengok-tengokkan budak ni. Kang aku keluar, tinggai budak ni sorang baru kau tau

Zuhairie menyilangkan kaki di atas kerusi di tepi katil. Gaya seperti seorang bos. Sesekali dijeling tajam Zaura yang sedang merangkak di atas katil. Erghh! Budak ni memang tak reti duk diam ke? Jatuh katil tu baru padan muka kau.

Entah mengapa majalah yang memaparkan wajah wajah lelaki berjaya langsung tidak menarik minatnya. Tumpuannya kini hanya pada Zaura yang berada di hujung katil. Katil itu pun boleh tahan tinggi. Kalau jatuh mau pecah kepala budak tu. Hishh kau ! Tinggi sangat imaginasi kau ni Zuhairie!

Zaura makin hampir di hujung katil. Zuhairie masih lagi melihat. Tidak langsung terdetik mahu mengambil Zaura. Aduh ! Bapak siapa la ni !

Zaura bagaikan mahu jatuh. Badannya terumbang ambing. Dan tiba -tiba ---

Zuhairie tergamam. Tanpa menunggu lama, majalah di tangan terus dilempar entah ke mana. Di fikirannya kini hanya mahu menyelamatkan Zaura yang menunggu saat terhempas ke lantai.

Dapat !!

Zuhairie duduk di birai katil. Manakala Zaura di ribaannya. Kepala Zaura yang terhantuk sedikit diusap dan ditiup lembut. Dia pelik. Aik ! Budak ni tak reti nak menangis ke? Tak sakit ke? Atau jenis kepala batu macam mak dia?

 Aik ! Budak ni tak reti nak menangis ke? Tak sakit ke? Atau jenis kepala batu macam mak dia?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Zuhairie memerhatikan Zaura. Tangan tidak berhenti mengusap kepala kecil itu. Manakala sebelah lagi memegang tubuh Zaura agar tidak jatuh. Comel pulak budak ni. Geramm je aku tengok. Pipi tu aku gigit jugak kang ! Bisik hati kecilnya.

Zuhairie makin selesa. Kadang kala dia bercakap dengan anaknya. Dicium perut Zaura berkali-kali sehingga bayi itu ketawa kegelian. Tanpa sedar, dia turut sama ketawa. Hilang terus mood untuk membaca majalah tadi. Kini, dia lebih tertarik mahu bermain bersama Zaura.

"Aisha Zaura Rislea... Aucakk !" Zuhairie memanggil nama penuh anaknya. Ingat pulak kau dengan nama budak ni. Nama lebih kurang macam aku jer.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Dia VampireWhere stories live. Discover now