Part 63 - Bodyguard

26.8K 1.3K 166
                                    

"Abang ke pejabat dulu. Jaga diri baik-baik okay. Kalau nak apa-apa minta dengan mama. Jangan buat kerja berat sangat. Kalau abang dapat tahu, siap sayang" panjang lebar Zuhairie memberi pesanan.

Ain mengangguk malas. Pesanan yang sama keluar dari mulut lelaki itu setiap kali mahu keluar pergi ke mana-mana. Bosan !

"Dengar ke tak? Jangan main angguk aje" geram pulak Zuhairie melihat respon isterinya itu. Pantang dengar orang membebel sikit, ada aje nak buat muka.

"Yaaa, Ain dengar. Orang tak pekak la" masuk telinga kanan, keluar telinga kiri. Pesanan itu langsung tidak tersekat di kepala. Nak buat macam mana. Dapat isteri jenis kepala batu.

Cubitan di belakangnya membuatkan Ain mengaduh kesakitan. Tahulah siapa gerangan yang memberi 'cubitan' kasih sayang itu. Tak lain tak bukan mama tersayang. Dia menoleh sambil menarik muncung pada Puan Aisyah yang berada di belakang. Aduh kantoi dengan mama pula. Bernanah pula telinga sekejap lagi dengar mamanya itu membebel.

"Zuhairie jangan risau, Ain ni biar mama yang jaga. Pergi pejabat cepat, nanti lambat pula" gesa Puan Aisyah. Jelingan tajam Ain di sebelah diabaikan sahaja.

Sudah biasa dengan sikap gadis itu. Baginya perkataan yang keluar dari mulut Ain sedikit kasar. Ain adalah anak gadisnya. Lebih baik dia menegur daripada orang lain yang menegur.

"Terima kasih mama. Zuhairie minta maaf kalau susahkan mama. Kalau dia nakal, mama tarik aje telinga dia" Zuhairie makin galak mengusik apabila melihat cebikan di bibir Ain.

Puan Aisyah tersenyum sambil mengangguk. Tak ada susahnya menjaga anak gadisnya yang seorang ini.

"Abang pergi dulu. Jaga baby baik-baik okay" pesanan terakhir diberi khas kepada Ain. Tangan dihulur kepada Ain. Cepat sahaja gadis itu menyalaminya. Tanda gadis itu sedang merajuk. Zuhairie mengucup dahi Ain sekilas. Langsung tidak segan dengan pandangan mata Puan Aisyah.

Kemudian, Zuhairie menyalami tangan ibu mertuanya itu pula

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kemudian, Zuhairie menyalami tangan ibu mertuanya itu pula. Kucupan di dahi wanita itu turut diberikan. Wanita yang dia anggap seperti ibu kandunganya sendiri. Puan Aisyah sahaja yang menjadi tempat untuk dia melepaskan rindu pada arwah Puan Marina yang telah pergi menghadap ilahi.

•••••

Ain melangkah perlahan mencari kelibat Puan Aisyah. Terserlah kegembiraan di wajahnya. Dia baru sahaja selesai berborak dengan Andrea melalui panggilan telefon. Rasa rindu pula pada sahabatnya itu walaupun baru beberapa hari tidak berjumpa.

Ain segera merapati sosok tubuh Puan Aisyah yang sedang memasak di dapur. Tubuh wanita itu dipeluk dari belakang. Aroma masakan Puan Aisyah membuatkan dia lapar tiba-tiba.

"Oih... Apa peluk-peluk ni. Mama panas tahu tak" marah Puan Aisyah garang. Ain hanya menayangkan giginya sambil menggaru kepala. Mama ni spoil betul. Baru nak bermanja-manja dengan mama.

Dia VampireWhere stories live. Discover now