Part 70 - Hilang ingatan

24.6K 1.5K 159
                                    

Zuhairie menuruni tangga satu persatu. Dia mahu ke dapur. Terasa kering pula tekaknya, menyiapkan kerja di dalam bilik. Syarikat baru yang ditubuhkan membuatkan banyak kertas kertas yang perlu dia siapkan.

Tiba di anak tangga terakhir, terdengar satu suara perempuan dari arah belakang.

Suara perempuan? Dalam rumah ni semuanya lelaki. Datang dari mana pula suara perempuan? Atau dia salah dengar? Entah-entah itu suara hantu dalam rumah ini, setelah sekian lama ditinggalkan.

"Abang !!"

Pantas Zuhairie menoleh. Abang? Adakah dia yang dimaksudkan? Yang dia tahu, dia cuma ada seorang adik perempuan. Andrea Az Zahra Rislea namanya. Tetapi, dia tidak tahu di mana gadis itu berada.

Tidak jauh di hadapannya kini, seorang perempuan bertudung berdiri. Air mata gadis itu mula bergenang. Wajah itu seperti bersinar ketika memandangnya.

Gadis itu berlari pantas ke arahnya dan sesaat kemudian terasa tubuhnya didakap erat.

Zuhairie tergamam. Kelu lidahnya tanpa seberang kata. Pelukan gadis itu amat erat sekali. Seperti tidak mahu melepaskan dia pergi. Dia hanya diam. Membiarkan gadis itu melepaskan tangisan di dada bidangnya. Di sudut hati, timbul satu perasaan yang tidak dapat diungkap melalui kata-kata.

Siapa perempuan ni? Kenapa tiba-tiba datang peluk? Mati laki kut... Lagi satu, macam mana dia masuk rumah ni? Rasanya dah kunci pintu tadi.

Lama mereka berkeadaan begitu sebelum wanita itu melepaskan tubuhnya perlahan. Berkerut dahinya memandang ke arah gadis itu. Tiba-tiba, sakit kepalanya mula menyerang. Namun, dibiarkan sahaja sakit itu mencengkam kepala.

"Who are you?"

Wajah gadis itu direnung tajam. Seperti pernah dia lihat, tetapi di mana ya? Amat fimiliar dalam pandangan matanya.

Jelas riak wajah gadis itu berubah. Seolah-olah terpaku dengan soalannya. Air mata makin lebat menuruni pipi. Dia salah cakap ke? Rasanya tak sensetif pon soalan yang diajukan.

"Siapa benarkan kau masuk dalam rumah aku? Mana adab kau, masuk rumah orang sesuka hati" kata-kata pedas diberikan buat gadis itu. Kepala gadis itu menggeleng laju. Wajahnya sudah basah dek air mata. Apa yang sedih sangat ntah.

"Please get out from my house" tegas sahaja suaranya. Wajah cantik itu direnung dalam. Semakin dia tenung, semakin sakit bahagian kepalanya.

"Abang... Abang tak tahu siapa Ain? Ni Ain, abang" tersekat-sekat Ain Amani berbicara. Lelaki yang di rindu selama ini, langsung tidak mengenali dirinya. Dia mahukan Zuhairie yang dulu !

"Aku tak tahu dan aku tak kenal siapa kau. Dan kau boleh keluar dari rumah ni" jari telunjuk diarahkan ke arah pintu masuk yang terbuka luas. Cahaya yang menorobos masuk membuatkan dia sakit mata. Ergh ! Aku benci cahaya.

"Abang... Jangan buat Ain macam ni. Ain rindu abang" tubuh tegap itu dipeluknya tanpa segan silu. Kepala dilekatkan di dada bidang milik lelaki itu. Jelas terdengar paluan jantung yang semakin laju.

"Lepas la.. aku rimas!" Dakapan dirungkai kasar oleh Zuhairie. Perempuan ni tak tahu halal haram ke?

Namun, jauh di sudut hati.. ada satu perasaan datang menyapa dan mengetuk tangkai hatinya. Dia selesa -- berada dalam dakapan itu.

Dia VampireWhere stories live. Discover now