Part 77 - Perjanjian

27.4K 1.4K 80
                                    

Kereta yang dipandu memasuki perkarangan rumah. Dari dalam kereta dia melihat Andry Zuhairie Risley sedang mendukung Zaura melihat bulan. Dah buang tebiat apa mamat ni. Tak pernah pernah nak tengok bulan. Siap dengan Zaura lagi.

Randy membelek wajahnya di cermin. Mahu memastikan semua berada dalam keadaan normal. Kesan darah di bibir dilap. Bukannya Zuhairie tak tahu tentang kegiatannya selama ini. Cuma, lelaki itu cukup pantang dia berkelakuan seperti itu. Andai lelaki itu ingat semula nanti, mampukah dia diterima seperti ini.

Randy melangkah keluar dari kereta. Pintu ditutup lalu dikunci.

"Lambat balik. Cari mangsa lagi ke?" Tegur Zuhairie sambil melihat Randy melangkah mendekatinya. Zaura dalam dukungan dipeluk erat.

"Seorang je malam ni. Mangsa tak banyak" jawab Randy selamba. Sudah biasa disoal seperti itu. Jaket kulit yang dipakai ditanggalkan dari tubuh.

"Sudah- sudah la buat kerja tu. Bukannya ada faedah pun" Zuhairie menjeling seketika.

Suasana hening seketika. Randy hilang jawapan. Memang susah nak berhenti ! Apatah lagi hampir setiap malam dia mencari mangsa. Sudah terbiasa dengan rutin pada malam hari.

Kedengaran rengekan Zaura yang mahu didukung oleh Randy. Tangan digawang ke hadapan. Rapat sungguh dia dengan lelaki itu. Asal nampak Randy mesti mintak dukung. Apa yang dia suka sangat dengan Randy ni pun tak tahu la.

Randy tersenyum lantas mengambil Zaura. Pipi bayi itu dicium bertalu-talu. Soalan Zuhairie dibiarkan seketika.

"Aku akan cari yang betul-betul kena dengan tekak aku. Baru aku berhenti" Randy menjawab dengan tenang. Dan dia sudah jumpa orang yang dimaksudkan itu.

"Macam mana lagi yang kau nak. Dalam banyak-banyak yang kau pernah rasa tu tak kan satu pun tak sesuai dengan tekak kau"

Randy tersenyum seketika. Wanita yang dia lihat tadi bermain di fikiran.

"Aku nak yang manis, yang mampu buat aku termimpi setiap malam. Cuma aku belum jumpa je" jawab Randy satu persatu. Zaura dalam dukungan asyik bergerak-gerak membuatkan dia perlu berhati-hati.

"Kau tu lain la. Dah ada depan mata tak reti nak terkam" kini giliran Zuhairie pula dituju. Jelas riak wajah Zuhairie berubah. Kenapa aku juga yang kena?

"Perempuan tu?" Zuhairie buat buat tak faham.

"Ye la.. bini kau" Randy menjulingkan mata ke atas. Ada perempuan lain ke dalam rumah tu selain Ain Amani.

Zuhairie menggeleng laju.

"Aku kenal dia pun tak. Tiba-tiba nak rasa darah dia. Entah-entah pahit jer rasa" dia ketawa sinis. Apa yang kelakar dia sendiri pun tak tahu.

Randy ikut sama tersenyum sinis. Dia pandang ke atas. Ya, dia dapat rasa kehadiran seseorang. Tepat rekaannya, dia ternampak kelibat Ain sedang memerhati dari jauh. Semakin lebar senyuman sinis di bibir. Takut sangat aku apa-apakan anak dia. Huh!

"Dah la. Ambik balik Zaura. Aku nak masuk dalam mandi. Kau tu jangan berlama sangat kat luar. Zaura ni kecil lagi, tak tahan sejuk. Demam karang aku juga yang susah" Zaura diberikan semula kepada Zuhairie. Randy membetulkan rambut yang serabut akibat tarikan Zaura tadi. Boleh tahan lasak jugak budak ni !

Randy terus meninggalkan dua beranak itu lalu melangkah masuk ke dalam rumah.

•••••

Ain Amani melangkah ke katil selepas menidurkan Zaura. Tengok bulan sampai terlelap dalam dukungan Zuhairie. Seronok sangat kena dukung dengan papa dia.

Dia VampireWhere stories live. Discover now