Part 60 - Rumah Mama

28K 1.5K 156
                                    

Andry Zuhairie Risley sudah nekad. Keselamatan Ain berada di hujung tanduk sekarang ni. Dia tidak akan biarkan manusia itu mencederakan wanita yang dia cinta.

Dengan matanya sendiri dia melihat Ain meracau dalam tidur semalam. Di bibir gadis itu tidak putus menyebut kalimah suci berselang seli memanggilnya 'abang'. Puas dia mengejutkan Ain tetapi tetap juga tidak bangun. Hampir semalaman dia tidak tidur, memerhatikan gadis itu. Risau jika berlaku perkara yang tidak diingini.

Dan pada petang itu juga dia nampak kelibat seseorang berambut panjang. Lelaki berambut putih. Berpakaian serba hitam. Sedang berlegar-legar di kawasan rumahnya. Lelaki itu telah berjaya menjejakinya di sini.

Ain merupakan sumber kekuatannya. Dan dia tahu, manusia berdarah vampire itu tidak akan berdiam diri sekarang ini. Dia akan mencari jalan supaya keturunan Richard Risley terhapus dari muka bumi ini.

Semua pakaian dan barangan keperluan Ain disumbat ke dalam beg yang agak besar. Lipat? Tak perlu. Dia mesti cepat bertindak sekarang. Sudah tiada masa untuk berlengah lagi. Pakaiannya dicapai dan dimasukkan sekali ke dalam bagasi itu. Zip ditarik dan -- Siap !!

"Abang.." panggilan lembut dari belakang membuatkan Zuhairie segera menoleh. Dia lihat Ain sedang melangkah ke arahnya sambil memegang perut yang semakin besar. Gadis itu memakai gaun pendek paras paha tanpa seluar. Terserlah kulit mulus Ain yang gebu itu. Sengaja nak goda aku ke apa ni?

 Sengaja nak goda aku ke apa ni?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Cepat siap. Kita balik rumah mama"

"Tapi.. kenapa?"

Zuhairie pandang Ain tak percaya. Takkan dah lupa tentang mimpi tu?

Oh! Zuhairie hampir lupa. Selalunya ingatan Ain tentang mimpi akan lenyap tak sampai 1 jam. Bila ditanya balik tentang mimpi apa yang dihadapi, mesti akan dijawab dengan gelengan. Bermaksud bahawa Ain lupa tentang mimpi yang dialami.

Zuhairie menarik tangan Ain lantas memeluk pinggang gadis itu. Kemudian, jemarinya naik mengusap pipi Ain yang semakin tembam.

 Kemudian, jemarinya naik mengusap pipi Ain yang semakin tembam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Rumah ni dah tak selamat. Sayang tinggal kat rumah mama sampai baby keluar okay?" Terang Zuhairie panjang lebar. Dengan Ain yang blur macam budak 5 tahun ni, dia perlu cakap satu persatu. Kalau tak, gadis itu tak paham. Nasib baiklah Zuhairie penyabar orangnya.

Dia VampireWhere stories live. Discover now