part 15

3K 268 9
                                    

"Who the hell are you?" Soal seorang lelaki berbaju mewah dengan rambut merahnya tersisir rapi ke belakang sambil memandang ke arah Theo. Di sisinya berdiri seorang gadis berseluar pendek paras peha, memegang sebilah pedang yang panjang di tangan kanannya.

"So, are you the so well-known Jaguar?" Soal Theo sambil tersenyum sinis memandang lelaki itu.

"Well.. Jaguar is my name. But may I know who you are? Dare to interrupt me?" Theo tersengih.

"I'm your worse nightmare." Theo meluncur laju ke arah lelaki itu. Tangannya mengepal penumbuk di kedua-dua belah. Gadis berambut ungu itu pantas melompat ke arah Theo dan menghalang serangan Theo dari mengenai kaptennya. Mata pedangnya sempat mengelar kedua-dua belah tangan Theo sebelum dia dihalang oleh dua mata pedang lain. Ianya dari seorang lelaki bertopeng.

"Lawan kau.. adalah aku." Ujar Xavier. Xavier menolak mata pedang milik gadis itu membuatkan gadis itu terpelanting ke belakang.

"Lena! Are you okay?" Soal Jaguar. Lena mengangguk.

"Sorry captain. I think I need to take care if this gantleman first." Ujar Lena. Jaguar memandang ke arah Theo. Siapa lelaki ini? Datang tanpa diundang. Tiba-tiba sahaja menyerangnya. Dia dari Puak Jaya? Tak mungkinlah. Pakaiannya lain.

Matanya membutang saat terpandang kedua-dua pergelangan tangan Theo yang dikelar tadi kembali pulih seperti sedia kala. Langsung tiada kesan luka. Kebolehan itu. Hanya seorang sahaja yang memilikinya!

"I know you.. you're Atlas the beast! The uncut beast!" Ujar Jaguar.

"Apa yang kau buat di sini?" Soalnya lagi.

"Bebaskan Puak Jaya! Kembalikan semua buah Sutera Labis. That's all I'm asking." Kata-katanya membuatkan Jaguar ketawa berdekah-dekah.

"Jangan mengarut beast. Kau siapa nak arahkan aku macam-macam? The noble is waiting for their silk. And I'm waiting for my 10M coins! Why should I listen to you?"

"Because I'm going beat the hell out of you!"

"Hahahahah! Don't make me laugh! You? Are going to stop me? Kau mungkin ada kebolehan, tapi kau hanyalah seorang pencuri! And for your information, beast.. my head is worth 100K coins!"

"Pergi matilah dengan bounty kau. Aku tetap akan belasah kau!" Theo meluru ke arah Jaguar. Tumbukan demi tumbukan dilepaskan tetapi semuanya berjaya dielak oleh Jaguar dengan mudah. Seakan-akan dia sedang menari. Kakinya lembut menyentuh lantai. Theo mengetap gigi. Dia melompat tinggi lalu cuba menumbuk dari atas dan tiba-tiba Jaguar hilang dari pandangan. Munculnya di belakang Theo lalu belakang leher Theo dipukul kuat oleh lelaki berambut merah itu. Theo terjelepok di atas lantai.

"Dia lebih kuat dari yang kau sangkakan, Atlas."

Theo mengetap gigi. Masa nilah kau nak muncul. Kau boleh diam tak?

"Hehh.. you need me Atlas. I know you do."

Theo berdiri. Darah yang mengalir keluar dari birai bibirnya dikesat. Aku tak perlukan kau. I can beat him my self. Kedua-dua belah tangannya digenggam. Keluar satu aura bercahaya biru dari celahan jarinya. Ianya terlalu nipis. Hanya dia yang memiliki penglihatan yang tajam sahaja boleh melihatnya. Jaguar tersengih.

........................................................................

"Jarang aku jumpa pemain pedang perempuan selain adik aku." Ujar Xavier sambil berdiri tegak dengan kedua-dua belah tangannya menggenggam kemas 2 pedang kesayangannya. Satu dihadiahkan oleh mendiang ayahnya. Dan satu lagi dihadiahkan oleh Mel. Gadis yang berjaya mencuri hatinya.

"Jangan cakap yang kau ni, the infamous masked swordmaster?" Soal Lena sambil berkerut dahi. Xavier hanya mendiamkan diri.

"Kalau kau di sini. Pasti Silent Sword juga ada kat sini." Lena tersengih.

"I've been wanting to meet her.."

"Well.. to meet her.. you've got to pass through me first.." Lena memperkemaskan genggaman tangannya pada ulu pedang panjang berwarna merah saga. Dia melompat sebelum meluru ke arah Xavier. Xavier menghalang serangan pedang Lena dengan pedang-pedangnya. Dia tersenyum di sebalik topeng. Kuat.. tapi tak sekuat Xara.

Dua pedang yang disilangkan itu dipisahkan membuatkan Lena terundur ke belakang. Namun, dia terus-menerus menyerang Xavier tanpa henti. Dan semuanya dihalang dengan mudah. Terdapat percikan api saat pedang Xavier dan Lena bertembung. Lena melompat ke belakang sebelum pedangnya dilibaskan ke arah Xavier. Satu cahaya berwarna merah membentuk bilah-bilah pedang yang banyak terhasil dan meluncur laju ke arah Xavier. Kesemua bilah-bilah cahaya itu berjaya dipatahkan oleh Xavier dengan pantas. Kini giliran Xavier pula melibaskan kedua-dua bilah pedangnya ke arah Lena. Satu taufan besar terbentuk dan menghala ke arah Lena. Lena melibaskan pedangnya membentuk satu cahaya merah. Taufan yang meluru ke arahnya mengenai cahaya merah yang bertindak sebagai perlindungan itu. Dan taufan itu langsung tidak menjejaskan Lena. Gadis itu tersengih.

Xavier tersenyum sinis.

"Kau seorang lawan yang degil.."

.....................................................................

Ramai yang cakap cite ni macam OP. Actually, sis memang buat cite ni lepas tgok OP Gold hari tu. Huhu. Dah lama dah. InsyaAllah sis akan buat OP versi sis sendiri. Sebarang persamaan antara 2 cite ni mintak dihalalkanlah ya. Hahaha..I can't help it. I just love luffy so much. Hahahah

 Hahahah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Beast And A Voyage ~Chapter 1~Where stories live. Discover now