DSPC : 27

27.1K 1.5K 28
                                    

Kasut sneakers hitam yang berada di dalam almari kasut itu segera dicapai oleh Ilya Nasuha. Kemudian sepasang kasut itu disarungkan pula ke kaki yang sudah berstoking. Beg sandang yang tergantung di tombol pintu utama rumah itu dicapai sebelum disandang pula ke bahu. Jam di pergelangan tangan itu ditilik buat sekian kali.

4:45 petang.

Agaknya kemana Isyraf Nazran mahu membawa dirinya ini pergi? Hatinya ini masih tidak henti daripada berteka-teki tentang kenapa dan mengapa remaja lelaki itu mengajak dirinya ini. Sudahlah dia tidak mengenali rakan-rakan remaja lelaki itu.

'Ish nervousnya!!!'

'Macam mana kalau kawan kawan si Isy tu tak suka aku, eh?'

'Yelah, aku ni kan bukan siapa-siapa pun dengan Isy tu.'

'Nak kata girlfriend, jauh sekali.'

'Tapi, bukan ke aku kena pretend jadi girlfriend Isy sebab kawan kawan dia semua tu bawak girlfriend?'

'Ish, entahlah tak tahu.'

Bolehkah dia menyesuaikan dirinya dengan baik nanti? Tapi bila difikirkan balik, adakah ini trip pertama mereka berdua sebagai pasangan kekasih? Atau mungkin remaja lelaki itu sengaja menjadikan mereka ini pasangan olok-olok sahaja di depan rakan-rakannya itu?

Pintu pagar rumah Ilya Nasuha terus dijadikan tempat untuk tubuhnya bersandar. Kaca mata hitam jenama rayban yang tersangkut di leher baju itu diambil lalu dipakai ke mata. Serta-merta kaca mata itu menutupi sepasang anak mata hazelnya itu.

Ilya Nasuha terpegun. Langkahnya yang sedang ingin berjalan merapati remaja lelaki itu terhenti buat seketika. Remaja lelaki itu ditiliknya dari atas ke bawah beberapa kali. Remaja lelaki ini tampak berbeza sekali tatkala tubuh itu tidak mengenakan seragam sekolah.

'Camne dia boleh sesempurna ni?'

Rambut keperangan remaja lelaki itu nampak elok benar beralun tatkala sang angin menampar lembut dirinya. Tubuh sasa itu tersarung baju t-shirt putih beserta jacket hitam sebagai pelengkapnya. Seluar jeans yang sedikit baggy itu menampakkan ilustrasi kaki remaja lelaki itu semakin panjang.

'Boleh tahan jugak fashion sense dia ni, not bad.'

Ilya Nasuha sedang leka menilik pakaian lelaki itu dari atas ke bawah. Aksesori seperti kaca mata hitam dan gelang besi di pergelangan tangan makin membuatkan remaja lelaki itu kelihatan sangat tampan di matanya sekarang ini.

Wajah lelaki itu pula direnungnya tanpa lepas. Kulitnya yang putih bersih dan seulas bibirnya yang sentiasa merah memang benar-benar menggetarkan hatinya ini.

'Herlok nyahhhh, si Isy ni!!!'

Lama dia menilik remaja lelaki itu. Dan dengan tiba-tiba, deheman kuat dari remaja lelaki itu sedikit mengejutkan dirinya. Nampaknya, kerjanya yang sedang menilik remaja lelaki itu kurang clean dijayakannya. Siapa suruh tilik anak orang sampai taknak lepas, kan dah kantoi busuk!

"Puas usya?" Tanya Isyraf Nazran dingin.

Habis sahaja berkata, dia segera berpaling dari gadis itu sambil tersenyum manis. Wajahnya ini segera dilarikan dari pandangan mata itu. Dia tidak mahu gadis itu tahu yang dia sedang gembira hatta bahagia kerana gadis itu terlihat begitu asyik merenung dirinya.

Ilya Nasuha hanya mampu menayang sengih atas perilakunya itu. Sungguh dirinya ini tidak menyangka bahwa perilakunya itu akan ditegur oleh Isyraf Nazran. Sumpah, dirinya ini sangat-sangat malu dengan situasi sekarang ini. Sampai dia merasakan ada baiknya jika dia serkup kepalanya ini ke dalam tong sampah yang berada di hadapan rumahnya itu.

Walaupun dia berasa sedikit kekok, dia lantas sahaja memulakan perbualan. Dia tidak mahu rasa malunya itu terus membelenggu dirinya.

"Dah nak gerak ke?"

DIA SI PEMBEKU CINTA : CUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum