83 ; Hikiko

21.2K 1.4K 201
                                    

***

Urban Legend

Kisah ini berlatar belakang oleh kes pembulian dari lingkungan sekolah dan menimpa kepada seorang pelajar perempuan yang bernama Mori Hikiko.

Mori Hikiko seorang perempuan kecil yang lemah , berwajah buruk dan seram ,  rambutnya selalu menutupi wajahnya ,  dia sangat kurus dan kulitnya pucat .  Di setiap tubuhnya pasti akan penuh  kesan-kesan luka daripada pembulian.

Perasaan tidak berdaya dan teraniaya membuatkan Hikiko berdendam dengan orang sekitarnya. Perasan itu mewujudkan mahluk ngeri yang bernama hantu 'Hikiko'.

Menurut cerita ,  setelah Hikiko menghilang   , muncullah hantu Hikiko yang mengerikan. Hantu itu dicurigai berasal dari mayat Hikiko yang hidup lagi untuk membalas dendam.

Hikiko sering kelihatan di bawah tangga sebuah jambatan penyeberangan atau terowong kecil .  Tugasnya adalah untuk membalas dendam pada orang-orang yang telah membuat hidupnya derita.

Dia mempunyai rambut hitam panjang dan memakai pakaian putih yang kusam dan lusuh. Bentuk badannya aneh seperti makhluk yang mengalami reformasi.

Jalannya pincang  dan yang terpenting jangan melihat wajahnya kerana wajahnya amat menyeramkan.

Menurut cerita ,  jika seseorang mendekati atau menegurnya  ,  dia akan segera menyerang orang itu. Dengan menyeret lalu memotong bahagian tubuh dengan kejam.  Jika hantu Hikiko terlanjur menyeret mu ,  maka segera katakan padanya  "orikosan".

(Anak yang baik..anak yang baik..)

Maka Hikiko akan melepaskan pegangannya . Dan perlu tahu bahawa mangsanya adalah remaja dan kanak-kanak kecil.

Dan jika korang menyedari ,  nama Mori Hikiko jika diterbalikkan akan menjadi 'hikikomori' yang bermaksud seseorang yang menjauhkan diri dari lingkungan sosial.

***the end

Kalau sesiapa bercuti di Jepan ni memang perlu ambil tahu
Ouh ya.. sebelum ni saya dah tau pasal Mori Hikiko sebab saya ada beli komik pasal hantu Jepan  , tak tau pulak yang Mori Hikiko ni Urban legend .

Kalau yang beli komik ni mesti tau (❁´‿'❁)

Kalau yang beli komik ni mesti tau (❁´‿'❁)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Vote [√]Comment [√]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Vote [√]
Comment [√]

KsJin_Taehyung

Creepypasta ∽ malay ✔Where stories live. Discover now