117 ; Calling

17.5K 1.3K 87
                                    

***

By reader ;

Aku Son Naeun, pelajar Mansae High School. Suatu hari, aku dan kawan baikku, Jung Eunji pergi ke sebuah library untuk membuat kerja khusus yang diberikan oleh guru kami.

Tiba2..

Telefon bimbit kepunyaan kawanku, Eunji berbunyi dengan sangat kuat. Aku hanya biarkannya saja. Setelah lama telefon itu berbunyi aku pun mengangkat mukaku dan memandang wajah Eunji yang memucat. Aku pelik. Mengapakah dia tidak menjawab panggilan itu? Aku terus bertanya padanya.

“Yah Eunji, siapa call tu? Kenapa tak angkat??"

Dia hanya diam membisu. Telefon itu pun berhenti berbunyi. Seketika kemudian telefon itu berbunyi semula. Aku pandang skrin telefon Eunji, tertera nama ‘Unnie' Oh! Mungkin orang yang call Eunji itu ialah unnie Eunji. Tapi kenapa Eunji tak nak jawab panggilan itu? Aku pun terus mencapai telefon Eunji dan ingin menjawab panggilan itu tetapi dihalang oleh Eunji. Dia memegang tanganku. Tangannya aku dapat rasai, sejuk sangat!

“Ja....ja..jangan a..angkat!!! " kata Eunji.

“Wae??? Unnie kau call kan? Asal tak angkat???" kataku

“Kau dah lupakah?? Unnie aku dah tak da!!!! Dia mati dalam kebakaran 2 tahun lepas!! Semua barang2 dia termasuklah telefon dia pun terbakar dalam kejadian tu!!!!”

“Hah? Habis yang call ni.."

“Aku tak tahu...dah 2 minggu berturut-turut nombor tu asyik call aku...”

THE END

###

##

#

Vote [√]
Comment [√]

KsJin_Taehyung

Creepypasta ∽ malay ✔Where stories live. Discover now