174 ; Slenderman

15.7K 1K 110
                                    

****

Lagenda slenderman.

Slenderman merupakan urban legend yang sangat mengerikan bagi sejumlah masyarakat international. Kisah legenda ini dimulai dengan sebuah pertandingan di dunia maya. Tujuan pertandingan tersebut sebenarnya hanya untuk menegaskan bahwa alam ghaib betul-betul ada.

Pertandingan tersebut mengharuskan setiap peserta mencipta satu mahluk ghaib (hantu) mereka masing-masing , dengan bentuk tubuh , kisah silam (rekaan) dan catatan berkenaan makhluk tersebut. Lalu pertandingan ini dimenangi oleh makhluk rekaan bernama Slenderman , namun ternyata pertandingan itu bukan berhenti di situ sahaja. Disebabkan pertandingan itu sempat  menggegarkan dunia maya bahawa rekaan hantu Slenderman mula wujud di kehidupan nyata.

Menurut lagenda yang hanya diceritakan , Slenderman kononnya bukan hantu rekaan . Namun Slenderman dengan sosok tubuh tinggi , tangan dan kaki panjang dan lengkap berpakaian suit sudah wujud beberapa abad lamanya.

 Namun Slenderman dengan sosok tubuh tinggi , tangan dan kaki panjang dan lengkap berpakaian suit sudah wujud beberapa abad lamanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Slenderman ini adalah penggemar budak kecil , jikalau seseorang terserempak dengan Slenderman maka dia akan diculik.

***

Note untuk siapa yang request cerita❗

Pertama maaf sebab saya tak balas komen yang request ,  tapi jangan risau! Saya baca ,  serius saya baca !

Kedua maaf sebab ada yang request tu saya tak publishkan cerita tu.  Alasannya, pertama saya cari cerita yang korang request tu di google.  Lebih tepat lagi website creepy di indonesia.  Tapi ada sesetengah website yang saya jumpa tulisan dia formal ,  takde singkatan.  Dan kalau tak formal macam tatabahasa dia gue, loe,  makasih, bego, ambruk dan lain-lain.  Allahu,  memang susah dan lambat nak translate. Saya bukan translate guna google translate.

Kedua,  masalah Wattpad . Mesti korang pernah ,  dah tulis siap-siap then bila nak publish tu loading dia punya lama.  Pernah sekali tunggu 20 minit ,  bila check balik , FUHHH boleh pulak terkeluar dari works. Bila nak revision history tinggal yang 1 minit lalu.  Tu pun baru sepatah perkataan ada <(‾︶‾)> UFUFU BAHAGIA GILA RASA.

Tapi jangan risau eh ,  saya akan cuba yang terbaik untuk korang.(✿´‿')

Btw,  Slenderman adalah karakter favourite saya dalam creepypasta!

Vote [/]
Comment [/]

lelepons-

Creepypasta ∽ malay ✔Where stories live. Discover now